Kad semafori utihnu

Lokalne vesti - Utorak 02.08.2016 - 21:54

Semafori na raskrsnicama kod gornje kasarne i kod „Alfe“ na Bulevaru Pariske komune u Vranju nisu u funkciji poslednjih nekoliko dana, a njihovu popravku koči dug koji Direkcija za izgradnju ima prema preduzeću „Beoelektro“ iz Beograda.

Semafori kod Semafori kod

Ove dve raskrsnice su veoma frekventne, pa nefunkcionisanje semaforske signalizacije dodatno ugrožava ionako krhko stanje bezbednosti saobraćaja u gradu.

Za održavanje semafora na teritoriji Vranja zadužena je firma „Beoelektro“ iz Beograda, sa kojom je vranjska Direkcija za izgradnju i razvoj sklopila ugovor o ovim poslovima.

Međutim, nakon poslednjeg poziva da poprave kvar koji je nastao na raskrsnici kod gornje kasarne, iz „Beoelektra“ su odgovorili da njihovi radnici mogu da dođu tek nakon izmirivanja duga od oko 600.000 dinara, kaže za OK Radio direktor Direkcija Saša Sentić.

- Firma „Beoelektro“ je ugovorom obavezana na komplatno održavanje svih semaforskih uređaja u gradu, kao i nabavku potrebnih rezervnih delova.

Mi smo ih i pismeno obavestili da su u obavezi da dođu i otklone kvar, na šta su oni odgovorili da ne žele da dolaze dok ne izmirimo dug od oko 600.000 dinara.

Ja sam ih upozorio da će Direkcija, ukoliko ne dođu u narednih nekoliko dana i ne izvrše popravku semafora, biti prinuđena da raskine ugovor.


U tom slučaju, moraćemo da potražimo drugog izvođača, a ukoliko dođe do eventualnog ugrožavanja bezbednosti saobraćaja, „Beoelektro“ će snositi posledice
– navodi Sentić.

On kaže da je firma „Beoelektro“ posao održavanja semafora dobila u postupku takozvane nabavke male vrednosti.

- To su poslovi vrednosti do 500.000 dinara, ali su troškovi kamate i neki prethodni računi uvećali dug koji Direkcija ima prema ovoj firmi.

Kada su ovakvi hitni slučajevi u pitanju, bilo bi bolje da je firma zadužena za održavanje bliža Vranju, a ne iz Beograda, što dodatno komplikuje situaciju
– kaže Sentić.

Doskorašnji direktor Direkcije Dragan Stojković, koji je bio na čelu ovog preduzeća u vreme sklapanja ugovora sa preduzećem „Beoelektro“ kaže da se radi o renomiranoj firmi, stručnoj za ove poslove.

- To je specijalizovana firma koja se bavi održavanjem semaforske signalizacije i u Beogradu.

Prilikom ugovaranja posla nama nije bio cilj samo održavanje, nego i unapređenje saobraćajne signalizacije u smislu centralizacije kontrole kvarova koja je trebalo da se realizuje 2017. godine
– pojašnjava Stojković.  
 
Na pitanje da li je moglo da se nađe neko od specijalizovanih preduzeća bližih Vranju, on odgovara odrično.


- Takve firme u Vranju nema. Mi smo ranije radili sa nekim preduzećima, čije su se usluge svodile praktično na puku zamenu pregorelih sijalica.

Za teže kvarove smo bili prinuđeni da angažujemo firme van Vranja.

Čak ni u Nišu ne postoji renomirana firma koja se bavi ovim poslovima, osim jednog privatnika.

Bukvalno na jednom širokom prostoru južno od Beograda ne postoji preduzeće kvalifikovano za kvalitetno održavanje semaforske signalizacije
– tvrdi Stojković.

On kaže da razume zbog čega Beograđani ne žele da izvrše svoje ugovorne obaveze u Vranju.

- „Beoelektro“ je renomirana firma koja ima i mnogo drugih ugovorenih poslova i logično je da neće da dođe da radi ukoliko se posao ne plati – odgovara Stojković.

On smatra da javnost nije upoznata kako Direkcija za razvoj funkcioniše i održava kompletnu infrastrukturu u gradu.

- Direkcija infrastrukturu može da održava u onoj meri u kojoj budžet prenosi sredstva za redovno podmirivanje obaveza prema izvođačima radova – kaže Stojković.


To dalje znači da Direkcija nema svoja izvorna sredstva, već je njen posao da zatraži novac iz budžeta za određene poslove i nakon odobravanja, izabere najboljeg ponuđača.

Kada izvođač, nakon izvedenih radova ispostavi račun, Direkcija podnese zahtev budžetu za plaćanje.

- Ukoliko budžet plati ta sredstva, poslovanje se odvija redovno.


U suprotnom, ako se ne plati prvi, drugi ili treći račun, normalno je da niko od privatnika neće da radi za džabe.

To je bila situacija i sa mnogim drugim radovima u gradu koji su kasnili.


Sve iz razloga što budžet nije na vreme izvršavao plaćanje računa koji su izvođači ispostavili na naplatu – objašnjava Stojković.

Trenutnu pat situaciju sa semaforima u Bulevaru Pariske Komune, Direkcija će probati da reši sopstvenim snagama, kaže aktuelni direktor Saša Sentić.


- Naše stručne službe će izaći na teren i pokušati da otklone kvar, onoliko koliko je to u našoj moći, jer nemamo svu potrebnu opremu.

Imamo obećanje i da ćemo dobiti stručnu pomoć od nekih ljudi koji se razumeju u tu problematiku.

Nadam se da ćemo uspeti da to sredimo u narednih dan ili dva
– kaže Saša Sentić.

Nakon što su semafori utihnuli, u gradu su se pojavile i spekulacije da je do kvara došlo usled radova koje u neposrednoj blizini raskrsnice kod gornje kasarne izvodi vranjski Vodovod.

Direktor Sentić odbacuje ovakve navode.

- Semaforske instalacije se lako kvare jer su stare, konkretno taj semafor o kojem govorimo je dosta star.

Pre bih rekao da je voda krivac za česte zastoje u radu semafora.

Moguće je da vlaga dopre do podzemnih instalacija i tako dođe do spoja, koji uzrokuje kvar
– ocenjuje Sentić.
 

Ovaj segment programa OK Radija podržan je od strane grada Vranja u okiru medijskog projekta "Informisanje građana u službi javnog interesa". Stavovi izneti u prilogu ne odražavaju nužno stav grada Vranja.

OK RADIO

Vrati se na kategoriju Lokalne vesti

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: