Stižu nove KAMERE i LEŽEĆI POLICAJCI

Lokalne vesti - Utorak 09.08.2016 - 22:04

Na poslednjoj sednici Gradskog veća grada Vranja doneta je odluka o obrazovanju novog Saveta za bezbednost saobraćaja, koji će morati da se uhvati ukoštac sa stvaranjem uslova za veću bezbednost svih, a naročito najranjivijih učesnika u saobraćaju, pešaka i dece.

Ovako će izgledati novi Ovako će izgledati novi

Samo u poslednja četiri dana, tri pešaka su povređena u saobraćajnim nesrećama, a od toga dva u samom gradskom jezgru, pokazuju podaci policije.

Jasno je da su pešaci najugroženija kategorija učesnika u saobraćaju, a među njima posebna opasnost vreba najmlađe, pa su to i prioriteti kojima će se baviti novi sastav Saveta za bezbednost saobraćaja grada Vranja, kaže za OK Radio član Saveta i gradski većnik za komunalnu delatnost, infrastrukturu i urbanizam Marjan Stanković.

- Bezbednost dece u saobraćaju će biti prvi i osnovni prioritet.

Završava se projekat ograđivanja saobraćajnica u blizini škola crno-žutim stubićima.

Ograđivanje bi u narednom periodu trebalo da bude završeno u blizini svih gradskih škola, kako bi najmlađi pešaci bili bezbedniji u svakodnevnom saobraćaju
– najavljuje Stanković.


Članovi Saveta planiraju i postavljanje novih usporivača saobraćaja u blizini svih gradskih škola.

- Pratimo šta se po ovom pitanju radi u drugim sredinama, pa planiramo da i mi koristimo savremenija sredstva.

U planu je postavljanje novih usporivača saobraćaja, popularno nazvanih “ležeći policajci”, i to novije generacije.

To je neka vrsta platoa, odnosno platforme na pešačkom prelazu, podignute desetak centimetara iznad saobraćajnice.

Na ovim platformama koje usporavaju saobraćaj, pešaci su istovremeno i vidljiviji i sve to povećava njihovu bezbednost
– kaže Stanković.

Na prvim sednicama Saveta za bezbednost saobraćaja biće razmatrana tehnička pitanja oko postavljanja ovih usporivača.


- Sve je to još u razradi i trenutno razmatramo njihovu funkcionalnost u našim uslovima.

Treba konsultovati Saobraćajnu policiju i Ministarstvo saobraćaja, kao i inžinjere, koji treba da daju konkretna rešenja
– navodi Stanković.

 

Član Saveta za bezbednost saobraćaja u starom, a i u novom sazivu, Igor Milanović kaže u razgovoru za OK Radio da je tender za postavljanje usporivača i ograda oko još tri gradske škole završen.


- Izabran je izvođač radova i imenovan nadzorni organ i u narednih nekoliko dana očekujemo da počnu radovi.

Radi se o školama “Dositej Obradović”, “Svetozar Marković” i “Branko Radičević” i ovaj posao bi trebalo da bude završen do početka nove školske godine
– pojašnjava Milanović.

On kaže da preventivno delovanje daje rezultate i da će sigurno biti nastavljeno.

- Poslednjih meseci smo dosta radili na edukaciji najmlađih, a samo u tri osnovne škole na gradskoj teritoriji, “Vuk Karadžić” u Vranju, “Predrag Devedžić” u Vranjskoj Banji i “Branislav Nušić” u Rataju imali smo preko 1.500 dece, oko 500 nastavnika i dosta roditelja.

Zvanični podaci kažu da je poslednjih godina prepolovljen broj dece i mladih koji su povređeni u saobraćaju.

 

Pre tri-četiri godine brojka od četrdesetoro povređenih je smanjena na dvadeset i dva, tako da ćemo nastaviti sa edukacijom najmlađih.

Verujem da će preventiva u kombinaciji sa planom da sve gradske i seoske zone škola budu obuhvaćene opremanjem usporivačima saobraćaja, dati rezultate i da će broj povređenih dalje biti smanjivan
– kaže Milanović.
 
Jedan od najkrupnijih planova koji bi, po rečima nadležnih, trebalo da znatno podignu nivo bezbednosti saobraćaja u gradu je i projekat video nadzora, koji već godinama čeka realizaciju.

O tome se dosta govorilo i pisalo i interes javnosti je opravdan, kao i pitanja zašto se toliko čeka sa uvođenjem ove novine.

Marjan Stanković kaže da je ovaj projekat mogao da bude realizovan i ranije, ali da bi to donelo i dodatne probleme.

- Moglo je to da se uradi „na silu“, ali bi onda došlo do neželjenih, pre svega zakonskih konsekvenci.

 

Naime, sporne su određene saobraćajnice u gradu, koje su u nadležnosti Republike, tačnije „Puteva Srbije“.

Konkretno, najveći je problem kod Bulevara Avnoja, koji se proteže od Autobuske stanice do raskrsnice kod „Alfe“.

U vreme kada je rađena druga traka, ona nije zavedena kako treba, tako da je ta deonica sporna.

To nam je glavni problem oko dobijanja saglasnosti republičkih institucija za postavljanje video nadzora, a to je jedna od najfrekventnijih saobraćajnica u gradu
– opisuje Stanković.

Podsetimo, projektom video nadzora trebalo bi da budu obuhvaćene sve ključne raskrsnice, najvažnije saobraćajnice i škole u gradu.

Planirano je da sve kamere budu povezane direktno sa centrom Saobraćajne policije.

Kamere će beležiti prekoračenje brzine i prelazak raskrsnice na crveno svetlo.

To praktično znači da se fotografija saobraćajnog prekršaja šalje direktno sudiji za prekršaje, odatle će prekršioci ekspresno kazne dobijati na kućnu adresu.
 

 

Ovaj segment programa OK Radija podržan je od strane grada Vranja u okiru medijskog projekta "Informisanje građana u službi javnog interesa". Stavovi izneti u prilogu ne odražavaju nužno stav grada Vranja.

OK RADIO

Vrati se na kategoriju Lokalne vesti

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: