STRAH od kompjutera usporava promene!

Lokalne vesti - Utorak 14.06.2016 - 12:58

Nove zakonske odredbe koje bi trebalo da iskorene gužve na šalterima u potrazi za izvodima i uverenjima u Vranju se već primenjuju i očekuje se da sistem u potpunosti zaživi u najskorije vreme.

Gužve u Uslužnom centru uskoro ružna prošlost? FOTO D. Ristić/OK Radio Gužve u Uslužnom centru uskoro ružna prošlost? FOTO D. Ristić/OK Radio

Novine u zakonu o opštem upravnom postupku nalažu službenicima lokalnih uprava da obavezno i bez naknade razmenjuju podatke iz službenih evidencija.

To u praksi znači da, ukoliko vam je za naki dokumenat neophodan izvod iz matične knjige rođenih ili venčanih i uverenje o državljanstvu, službenici ih besplatno nabavljaju u međusobnoj komunikaciji.

Načelnik Sekreterijata za zdravstvenu i socijalnu zaštitu Žika Nedeljković kaže za OK Radio da je ova služba spremno dočekala nove zakonske odredbe i da po službenoj dužnosti već nabavlja neophodnu dokumentaciju.

- U neposrednom kontaktu naši službenici pribavljaju izvode i uverenja za ostvarivanje prava na dečiji dodatak i jednokratne novčane pomoći za porodilje, a što se tiče ostvarivanja prava iz oblasti boračko-invalidske zaštite, mi to već odavno radimo.

Isto važi i za uverenja iz Poreske uprave za uverenja o plaćenom porezu.

U pripremi je i saradnja sa školama, tako da će uskoro naši službenici u neposrednom kontaktu pribavljati i potvrde o redovnom školovanju
– najavljuje Nedeljković.


Načelnik Gradske uprave Miloš Antanasijević kaže za OK Radio da su nove zakonske odredbe dobre i da se pojednostavljuje procedura.

- Kada građanin, na primer, vadi ličnu kartu, PU Vranje nama dostavlja zahtev za potrebnom dokumentacijom i mi na njega odgovaramo najkasnije u roku od 15 dana.

U suštini, procedura je pojednostavljena time što stranka više ne mora da šeta po šalterima
– objašnjava Antanasijević.

Zasada, još uvek ima manjih problema oko elektronske komunikacije, tako da se deo ovih dokumenata još uvek razmenjuje preko dostavljača.

Do kraja nedelje bi trebalo da se razreše tehnički detalji oko standardizovanja procedure, tako da će vrlo skoro razmena podataka ići elektronskim putem, kako bi trebalo da bude u 21. veku.

- Kod nekih službenika u javnom sektoru i dalje je prisutan strah od kompjutera.

U vrlo kratkom periodu, nadam se u roku od mesec dana od dobijanja instrukcija i potpisivanja memoranduma, sve će zaživeti onako kako i treba da bude
– najavljuje Antanasijević.

OK RADIO

Vrati se na kategoriju Lokalne vesti

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: