Helikopter pao zbog magle?

Nacionalne vesti - Petak 03.04.2015 - 07:33

Tragedija vojnog helikoptera posledica lošeg vremena i velike želje da se pomogne, smatraju stručnjaci, pišu "Večernje novosti".

foto:Tanjug foto:Tanjug
 
Oni su objasnili da general Diković nije bio u obavezi da izda naređenje za let
 
Naređenje za poletanje helikoptera Mi-17, koji se 13. marta srušio kod Surčina, nije izdao načelnik Generalštaba Ljubiša Diković, niti je bio u obavezi to da učini.
 
Komandu za podizanje letelice u hitnim slučajevima, prema vojnim propisima, mogu da izdaju i zapovednici nižeg ranga. 
 
Njihova obaveza je u tom slučaju da o svom naređenju samo izveste prvog čoveka Vojske. 
 
Deo izveštaja vojne komisije zadužene za ispitivanje okolnosti pada vojnog helikoptera kod Surčina, čije su pojedine detalje objavile "Novosti", ovako komentarišu piloti i stručnjaci za vazduhoplovstvo. 
 
Tragediji su, kako kažu, kumovali nepovoljni vremenski uslovi zajedno sa velikom motivacijom posade da izvrši zadatak i pomogne bebi čiji je život visio o koncu. 
 
"Načelnik Generalštaba nije u obavezi da odobri svaki let vojnih letelica, objašnjava lanac donošenja odluka jedan od pilota VS. 
 
Umesto njega, to mogu da učine komandant Ratnog vazduhoplovstva, njegov zamenik, a u hitnim slučajevima i komandanti jedinica. To važi u urgentnim situacijama, kada nema vremena za gubljenje. 
 
Glavne razloge pada letelice, prema sagovornicima "Novosti", ne treba tražiti u lancu komandovanja, već u spletu drugih okolnosti koje su dovele do nesreće. 
 
Zlatomir Grujić iz Udruženja penzionisanih vojnih letača i padobranaca Srbije, dugogodošnji pilot helikoptera, kaže da iskustvo pokazuje da je magla jedan od najvećih neprijatelja helikoptera. 
 
"Posada je želela najbolje, to je sigurno, ali ponekad su stvari nepredvidljive", objašnjava Grujić. 
 
"Uslovi za letenje bili su izuzetno složeni. Ne zaboravimo da je bila noć, da su oblaci bili izuzetno niski, a da je posadi poveren urgentan zadatak. Bez obzira na to, jasno je da je pilot Mehić bio izuzetno motivisan da izvrši postavljeni zadatak." 
 
Činjenicu da je pilot više puta pokušavao da se prizemlji na Aerodrom "Nikola Tesla", iako se pista nije videla u magli, Grujić objašnjava željom da se što brže pomogne detetu. 
 
Na ovaj zaključak ukazuje i letačko pravilo da pilot može da promeni cilj leta, ukoliko ne postoje uslovi na prvobitno planiranom mestu sletanja. 
 
Komisija koja je utvrđivala uzroke pada vojne letelice zaključila je da je helikopter bio potpuno ispravan i spreman za let, kao i da je u tankovima bilo 650 litara goriva, što je dovoljno za sat i 15 minuta leta. 
 
Prema snimku komunikacije posade sa kontrolom leta, pilot je, primičući se Aerodromu "Nikola Tesla", najpre video mesto za sletanje. 
 
Put do tla, međutim, vodio je kroz guste slojeve, iza kojih se pista - nije videla. 
 
Izveštaj dveju vojnih komisija koje su radile na rasvetljavanju uzroka pada helikoptera, prema najavama iz Višeg javnog tužilaštva u Beogradu, trebalo bi da bude objavljen najkasnije danas. 
 
Pre objavljivanja nalaza istražitelja, tužilaštvo će da donese odluke o daljim koracima. 
 
"S obzirom na posledice udesa helikoptera Mi-17, bilo je jasno da se rezultati nalaza vojnih komisija o padu letelice ne mogu saopštiti javnosti dok se tužilaštvo ne izjasni o slučaju", kaže bivši zamenik komandanta Ratnog vazduhoplovstva, penzionisani general Sreto Malinović. 
 
"Ako je komisija zaključila da postoje razlozi za pokretanje i disciplinskog postupka, javnosti ne mogu biti saopšteni svi detalji tragedije". 
 
B92

Vrati se na kategoriju Nacionalne vesti

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: