Gorivo budućnosti iz kanalizacije

Zabava - Ponedeljak 11.05.2015 - 07:58

Nova era auto-industrije najavljena u Japanu predstavljanjem automobila na vodonik.

Vozilo na pumpi za dolivanje vodonika (Promotivna fotografija) Vozilo na pumpi za dolivanje vodonika (Promotivna fotografija)
 
Iako se hibridni automobili (sa dve vrste agregata, na unutrašnje sagorevanje i elektropogon) već proizvode u serijskim programima mnogih auto-kuća, izgleda da tehnologija sama sebe prestiže. Nova era u automobilskoj industriji najavljena je krajem prošle godine u Japanu. Jedan japanski proizvođač prikazao je simbolično nazvan „mirai”, što na japanskom znači budućnost, sa pogonom na vodonične gorive ćelije (Fuel Cell Vehicle – FCV). Uz pomoć vodonika, važnog izvora energije budućnosti, novi automobil pokreće sistem gorivih ćelija, koji je energetski efikasniji od motora sa unutrašnjim sagorevanjem i tokom vožnje ne emituje ugljen-dioksid ili druge štetne gasove, već samo vodenu paru. Vozači mogu da očekuju isti kvalitet vožnje, nivo praktičnosti i autonomije kao u vozilima sa benzinskim motorom, uz veliki domet (500 kilometara) i vreme punjenja rezervoara za oko tri minuta.
 
Vodonik može da se dobije iz različitih prirodnih izvora i bioproizvoda ljudskog porekla, kao što je, na primer, kanalizacioni mulj. Može da se dobije iz vode, pomoću obnovljivih, prirodnih izvora energije, poput solarne energije ili snage vetra. Kada je komprimovan, vodonik ima veću gustinu energije od baterija, pa je relativno lak za transport i skladištenje. Stoga, ima potencijal za upotrebu u generatorima i sličnim uređajima.
 
Vozila sa pogonom na gorive ćelije generišu elektricitet iz vodonika, što znači da u budućnosti oslanjanje na vodonik može da postane realnost. Očekuje se da tehnologija japanske auto-industrije dodatno ubrza korišćenje različitih izvora energije.
 
Novi sklop gorivih ćelija ima maksimalnu snagu od 114 kilovata (155 konjskih snaga). Efikasnost generisanja energije je povećana pomoću kanala sa finom „tri-de” mrežom, koja omogućava stvaranje elektriciteta nastalog iz sagorevanja vodonika na površinama ćelija. Rezultat je kompaktna veličina uređaja, visoke performanse i najveća gustina izlazne energije od 3,1 kilovat po litru (2,2 puta viša od prethodnih modela). Količina vode, na membranama gorivih ćelija, ima znatan uticaj na efikasnost generisanja elektriciteta. Kontrola količine vode se obavlja preko internog sistema cirkulacije. 
 
Novi konvertor, koji pretvara energiju vodonika u električnu (pogonsku), razvijen je da poveća snagu gorivih ćelija na 650 volti. To omogućava smanjenje gabarita sistema (elektromotora i broj gorivih ćelija), povećava performanse i umanjuje troškove izrade.
 
Rezervoar, napravljen od plastike i ojačan ugljenikovim vlaknima, koristi se za skladištenje vodonika pod visokim pritiskom  (približno 700 bara). Dizajniran je tako da bezbednost bude prioritet. Ako i pored sistema prevencije do curenja goriva dođe, trenutna detekcija sve blokira. U slučaju sudara gorive ćelije, rezervoar, ali i svi sistemi apsorbuju energiju udara.
 
Za sada, plan proizvodnje je svega 50 do 100 automobila godišnje, koji će u Nemačkoj koštati 66.000 evra, bez poreza.
Politika/I. Dekanj

Vrati se na kategoriju Zabava

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: