Nisu u pitanju ni najnovija moda, niti uspeh u fudbalskom timu. Radi se o tehnici svojevrsnog “čitanja misli”, pokazalo je najnovije australijsko istraživanje.
Foto: Radarsmum67/Flickr.com
Popularna deca imaju razvijeniju sposobnost da naslute šta drugi žele, misle i osećaju od manje popularne dece, pokazalo je najnovije istraživanje Univerzieta u Kvinslendu, a isto važi i za decu predškolskog uzrasta, kao i za odrasle osobe.
Empatija je jedna od najvažnijih veština kada je u pitanju postajanje člana “kul” ekipe, koja, na primer, omogućava razlikovanje sarkazma i uvrede.
Istraživači su analizirali podatke 20 različitih studija u kojima je ukupno učestvovalo 2.096 dece starosti između 2 i 10 godina poreklom iz Azije, Australije, Evrope i Severne Amerike.
Rezultati su pokazali da je razumevanje mentalne perspektive drugih ljudi podjednako važno i za sklapanje i za održavanje prijateljstava prilikom odrastanja.
Istraživanje je takođe pokazalo da je ova veza manje izražena kod dečaka, najverovatnije zato što prijateljstva među devojčicama uključuju više intimnosti i potrebe za rešavanjem konflikata, što može ukazivati na to da interakcija između devojčica zahteva više osetljivosti.
- Naše istraživanje ukazue na to da bi obučavanje dece da nauče da prepoznaju misli i osećanja drugih moglo da poboljša njihov odnos sa vršnjacima.
Ovo otkriće moglo bi da bude od naročitog značaja za decu koja imaju problema sa uklapanjem u sredinu i sklapanjem prijateljstava, odnosno decu koja su socijalno izolovana, izjavila je Virdžinija Sloter, profesor na Univerztetu u Kvinslendu i vodeći naučnik istraživanja.
Vrati se na kategoriju Zivot i stil
Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.