Nazad

Gotov projekat za petlju Vranjska banja

Izvor: OK Radio - Lokalne vesti - Petak 17.03.2023 - 09:41

Putevi Srbije podneli su resornom ministarstvu zahtev za odlučivanje o potrebi izrade studije o proceni uticaja na životnu sredinu projekta petlje Vranjska banja.

Foto: Institut za puteve ad Beograd/Idejno rešenje,screenshot (projekat)
Prema idejnom projektu koji je izradio Institut za puteve ad Beograd, u planu je gradnja denivelisanje raskrsnice Vranjska banja, tipa "truba" sa punim programom veza, na autoputu A1 (E-75) Beograd - Niš – granica sa Severnom Makedonijom, deonica Vladičin Han - Donji Neradovac.
 
Orijentaciona stacionaža petlje je prema idejnom rešenju km 534+200 auto-puta A1 (ranije km 915+080).
 
U obrazloženju se navodi da je planirana petlja Vranjska Banja u funkciji veze Vranjske Banje, sada od nacionalnog, a u perspektivi i međunarodnog turističkog značaja, kao i veze postojećeg državnog puta IIB reda br. 442 i Krive Feje, sa izgrađenom deonicom autoputa.
 
Posredno, petlja će povezati i vodoakumulaciju Prvonek i skijalište Besna Kobila preko puta IIB-442 .
 
Napominje se da se aktuelna veza Vranjske Banje sa Vranjem i autoputem ostvaruje prelazom magistralne pruge u nivou i prelazom preko Južne Morave starim čeličnim mostom čiji profil dozvoljava samo naizmenično korišćenje po smerovima jer sadrži jednu voznu traku.
 
Trasa autoputa A-1 na lokaciji buduće petlje sa nalazi u opruženoj "S" krivini sa međupravcem od oko 300m. Računska brzina deonice autoputa je 120km/h. Profil sadrži po dve vozne i po jednu zaustavnu traku, ukupne širine jednog kolovoza 10.70m sa razdelnim pojasom od 4m.
 
S obzirom da je autoput sa komercijalnom eksploatacijom u zatvorenom sistemu naplate putarine, i na ovoj petlji je predviđen prostor za smeštaj objekata naplate putarine.
 
Rampe petlje su razvijane u skromnim prostornim uslovima, smeštenim u meandru reke Južne Morave sa raspoloživim prostorom od oko 270m između izgrađene deonice autoputa i rečnog korita.
 
Orijentacija direktnih i poludirektnih rampi je takva da odgovara distribuciji saobraćajnog opterećenja na ukrsne pravce.
 
Veza petlje sa postojećom putnom mrežom ostvariće se preko kružne raskrsnice sa Ulicom Kralja Petra I Oslobodioca, a dužina veze je približno 1,4 km.
 
U projektu se navodi da su značajne prepreke na ovom delu trase sreka Južna Morava , trokolosečna magistralna pruga Beograd - Mladenovac - Lapovo - Niš - Preševo - državna granica - (Tabanovce) i neposredno uz prugu i put IIB-442.
 
Dodaje se i da je lokacija petlje uslovila izmeštanje paralelnog nekomercijalnog puta IIA-258 koji je vođen neposredno uz trasu autoputa A-1. Dužina izmeštanja ovog puta je približno 0,9km.
 
Nadalje, stoji u dokumentu, u skladu sa prirodom prepreka , trasom dominiraju trimosta - u rampi petlje iznad autoputa, preko korita Južne Morave i preko pruge i puta IIB-442.
 
Usvojeni su i geometrijski poprečni profili rampi:
- jednosmerne rampe - kolovoz ukupne širine 5,50 m, koji omogućuje vožnju u koloni uz minimalne uslove za obilaženje zaustavljenog vozila.
- dvosmerne rampe - kolovoz ukupne širine 7,20 m, (2h3,25+2h0,35)
 
Bankine će imati 2x1,50 m, a ulivno/izlivne trake širinu od 3,60 m.
 
Mostovi preko Južne Morave i preko pruge, ukupne dužine 300 metara, projektovani su kao kontinualne i prethodnonapregnute konstrukcije sa montažnim nosačima i armirano betonskom pločom.
 
Plan gradnje petlje Vranjska banja auktuelan je već više od decenije, ali realizacija nikako da krene, uglavnom zbog težine projekta i finansijskog aspekta posla kako prenosi portal eKapija

Komentari

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: