Nazad

I INTIMA MARKETING PREDSEDNI?KIH KANDIDATA

Izvor: OK Radio - Lokalne vesti - Sreda 02.06.2004 - 16:09

Sve češći novinski članci koji zadiru u najjednostavniju intimu kandidata za predsednika Srbije preplavilu su beogradske štampane medije. Na ovakve tekstove nisu imune ni vodeće dnevne novine u Srbiji. Po oceni mnogih, što je 13. jun bliži, sve manje se u novinama beleže izjave kandidata, a sve češće priče o njihovom privatnom životu, ali bez iznošenja prljavog veša. Srbiji treba čovek domaćin, a ne političar, sve je češći slogan i samih kandidata za predsednika Srbije. Primetno je da neki sebe deklarišu i kao domaćine i kao lidere, često obećavajući građanima najrazličitije stvari. Brojne ankete stručnjaka u toj oblasti, kazuju da su biračima te priče dosadile. Pojedini naši sugrađani ističu da su novine u toj oblasti političkih zbivanja postale nezanimljive. Dobri poznavaoci pisane reči u gradu slažu se da su novine sve ”tanje“ i ”tanje“ i da mnoge teme različitih redakcija sve više liče jedna na drugu. Vukašin Obradović, urednik lokalnog nedeljnika ”Novine Vranjske“ za naš radio objašnjava da su mediji najneviniji u toj stvari, i da je sve u stvari deo kampanje izbornih štabova kandidata čiji je moto ”naš kandidat je običan čovek“ -Pojava ovakvih tekstova karakteriše celokupnu društveno-političku situaciju u zemlji i to iz više uglova. Pre svega, taj politički govor je postao dosadan, nema velike razlike u onome što govori prvi i petnaesti kandidat. PR Agencije zapale su u problem, šta da ponude glasačima, a da već nije rečeno. I onda se ošlo na tu ingenioznu ideju da nam predstave naše vrle predsedničke kandidate kao obične ljude- izjavio je Obradović. O predsedničkim kandidatima u kratkim pantalonicama u novinama, Obradović iznosi svoj stav -Sa moje tačke gledišta, malo me interesuje što je Maršićanin kao dečak bio čudo od deteta, ili što Nikolić voli da kroji voćke. Pre bih voleo da čujem stvari koje se tiču naše budućnosti. Što se medija tiče to su primamljive teme. Srceparajuće priče baba, deda, majki i tašti uvek su interesantne, ali mislim ad su mediji zaista u celoj stvari najneviniji- misli Obradović. Profesor psihologije LJiljana Simonović za O.K. radio kazuje svoje mišljenje o tome zašto su urednici sa izjava i praćenja kandidata prešli na izjave njihovih članova uže porodice. -Vrlo važno jeste da se skrene pažnja. To može da se uradi na nekoliko načina. Može pozitivno, ali može i negativno. Pošto je važnost situacije velika i očikivanja ljudi su velika, pa se upravo iz tog razloga ide na različite motive. Od skandala da lepih i nežnih stvari- rekla je Simonovićeva. Ona ističe da je upliv zapdnoevropskih i američkih medija prisutan sve više i kod nas -Pošto smo mi sada malo više pro zapadno orjentisani ide se ka tome da se imitira zapad. Zadire se u sfere kako javnog tako i privatnog života kandidata. Do sada je to bilo drugačije, strogo se poštovalo da se govori o profesionalnom angažovanju kandidata u partijskom ili poslovnom smislu. Sada se to masovno pomodno ponašanje uklapa u naš milje, ali se neki ljudi i gube. To je u stvari i logika žute štampe, povećanja tiraža, ali je i negativna propaganda ,ipak propaganda- istakla je Simonovićeva. Naše sugrađani na izjave tipa, da je Boris Tadić kao dete voleo paštetu, da je Karić okopavao lubenice i da Tomislav Nikolić najviše voli da kroji šljive reaguju različito u anketi koju smo napravili, ali je više njih reklo, da ih ne interesuje ko je šta u mladosti radio i jeo, već da Srbija treba da dobije predsednika

Komentari

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: