Nazad

Vranje: Ugroženi mostovi na Južnoj Moravi

Izvor: OK Radio - Lokalne vesti - Ponedeljak 08.04.2013 - 12:04

Nekontrolisana eksploatacija peska iz Južne Morave, ugrožava većinu mostova na lokalnim i regionalnim putevima u Pčinjskom okrugu.

most kod Ristovca

 

U vranjskoj Direkciji za izgradnju kažu da je došlo krajnje vreme da nadležne inspekcije reaguju i spreče propadanje mostova od vitalnog značaja u vranjskom kraju. 
 
- Nakon mosta u Rataju koji smo morali da zatvorimo do završetka rekonstrukcije, sada je u opasnosti i most kod Ristovca nad kojim mi nemamo ingerenciju, jer je reč o regionalnom putu. 
 
Svakako imamo obavezu da obavestimo javnost, nadležne institucije i same lјude koji eksploatišu pesak da su mostovi u opasnosti – kaže direktor Direkcije Goran Đorđević i dodaje da iskopavanje peska ugrožava i bedeme koji štite okolna sela od poplava. 
 
 
- Nekontrolisana eksploatacija peska poslednjih godinu dana dobija neverovatne razmere. Posledice su postale vidlјive golim okom, čak se menja i tok Morave. Mi nemamo ništa protiv eksploatacije, ali treba da se radi u okviru zakonske regulative – kaže Đorđević. 
 
Pre dvadesetak dana nadležni iz Direkcije bili su prinuđeni da zatvore most na Južnoj Moravi kod Rataja jer je stub popustio, pa su se stvorile rupe na površini mosta što može ozbiljno da ugrozi vozače. 
 
 
Na problem sa nekontrolisanom eksploatacijom peska iz Južne Morave upozoravaju i iz organizacije „Zelena mreža Pčinjskog okruga“. 
 
- Nivo Morave poslednjih godina beleži drastičan pad i zbog toga treba hitno da se reaguje i zaustave svi oni koji uništavaju korito reke. 
 
 
Mi imamo zvanični dokument i potvrdu da je republički inspektor za vode zabranio eksploataciju peska u blizini mostova, ali vidim da je situacija na terenu drugačija i zato se mora povećati inspekcijski nadzor – kaže Rade Vasilev predsednik „Zelene mreže Pčinjskog okruga“. 
 
Oni koji svakodnevno prolaze preko mosta kažu da se eksploatacija vrši i noću i danju, a da po dolasku inspektora nestaju mašine i čitava oprema za vađenje peska. 
 
 
 
Za vreme dok su novinari bili na mostu kod Ristovca, uveliko je vršena eksploatacija u pogonu sa gornje strane korita Morave. 
 
Uglavnom su na utovar dolazili kamioni kosovskih registracija. 
 
Priča se da su zarade na eksploataciji ogromne i da se kreću i do hilјadu evra dnevno.

Komentari

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: