Na pitanje novinara Insajder.net-a na osnovu koje metodologije će biti vraćen novac potrošačima, odnosno na koji će način biti utvrđeno za koliko su potrošačima uvećani decembarski računi, iz EPS-a navode da će to biti utvrđeno poređenjem potrošnje.
EPS će praviti poređenje ranje potrošnje FOTO: Reuters
“EPS će uraditi analizu svih računa izdatih za decembar kroz poređenje potrošnje u ranijem periodu, a posebno kroz očitavanje potrošnje za januar.
Sa pojačanom kontrolom očitavanja stanja brojila za januar biće ispravljene sve eventualne greške koje su načinjene u čitanju za decembar”, odgovoreno je iz EPS.
Iz odgovora koji smo dobili nije jasno sa kojim će se periodom porediti potrošnja, da li će na osnovu poređenja novembarskih i januarskih računa biti precizno utvrđeno koliko je nekome uvećan decembarski račun, dodnosno da li je neko oštećen.
Pošto odgovor EPS-a ostavlja prostor za tumačenje, novinari Insajder.net-a tražili su od EPS-a da nam preciznije odgovore na pitanje na koji će način biti utvrđeno koliko je nekome uvećan decembarski račun.
Na ponovljeno pitanje odgovor nije stigao.
Prema istraživanju novinara Insajder.net-a, jedan od razloga za velike gužve na šalterima EPS je i to što pojedini šalterski službenici pokušavaju da tumače decembarske račune i da već na licu mesta utvrde da li ima osnova za žalbu ili ne.
Iz PR službe EPS-a navode da se sve žalbe predate na šalteru primaju i proveravaju i da “niko ne sme da vrati korisnika koji se žali”.
“Ukoliko se utvrdi nepravilnost izdaje se novi korigovani račun za decembar. Korisnik, koji je platio račun za decembar i utvrdi se opravdnost reklamacije, može da podigne preplaćeni iznos na šalteru ili da ostavi novac za plaćanje narednog računa, odnosno računa za električnu energiju za januar 2017.”, navodi se u odgovoru EPS-a Insajder.net-u.
Za sada ništa od penala za čitače brojila
Elektroprivreda Srbije je posle tendera u avgustu prošle godine za čitanje brojila angažovala konzorcijum predvođen firmom Sikvester (Sequester).
Iz najvećeg javnog preduzeća negiraju da je angažovanje ove firme uvećalo cenu očitavanja brojila, ali za sada nisu ponudili dokaze za takvu tvrdnju.
U međuvremenu je ostalo nejasno šta se desilo sa najavama iz EPS-a da će, pored otkaza odgovornima u EPS-u, odgovornost morati da snosi i firma koja je angažovana samo za posao čitanja brojila i koju javno preduzeće za taj posao plaća.
Iz izjava nadležnih i saopštenja EPS-a za sada nije utvrđeno koliko je procenata od 3,6 miliona brojila pogrešno očitano.
Ranije je objavljeno da firme angažovane za ovaj posao plaćaju penale ukoliko neprecizno očitaju više 0d 0,1 posto brojila.
Postavlja se pitanje na koji će način EPS moći da garantuje građanima da su njihovi računi precizni i koliko će slučaj “decembarskih računa” ugroziti položaj ovog javnog preduzeća na tržištu, pošto potrošači u Srbiji, imaju pravo da biraju od koga će kupovati struju.
Podsetimo, da je EPS pozvao potrošače da do kraja januara ulože žalbe ukoliko sumnjaju u ispravnost decembarskih računa, uz obećanje da će im naredni račun biti umanjen ukoliko se utvrdi nepravilnost.
Vrati se na kategoriju Nacionalne vesti
Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.