Teško bi pošlo za rukom i najvećem marketinškom magu da za pamćenje napravi kampanju čiji su glavni protagonisti na političkoj sceni preko dve decenije
Radni naslov izbora: Ne talasaj; Foto: M. Đorđević
Po čemu ćemo pamtiti izbore 2016?
Po stihu koji su mladi socijalista pevali uz trubače? Po tuči demokrata na Đeram pijaci? Iznenađenju koje su priredili glumac Svetislav Goncić Bule i novinar Miroslav Lazanski kada su odlučili da podrže naprednjake?
Kao izbornu sezonu u kojoj je Branislav Lečić predstavio novu frizuru? Kao utakmicu koju ni vraćanje Vojislava Šešelja u igru nije učinilo uzbudljivijom?
Ili ćemo je pamtiti po tome što je – nećemo pamtiti.
Ove godine lidera nisu obilazili poljoprivredna imanja, ni igrali na kartu šarma tako što su poklanjali damama cveće.
Nisu pokušavali ni da animiraju mlade preko društvenih mreža, tražili im „lajk” a nudili zauzvrat ručak.
Marketinški i medijski stručnjaci jednoglasni su u oceni da je ova politička utakmica bez drame i bez energije.
„Ne talasaj” mogao bi da bude radni naslov ovih izbora, smatra marketinški stručnjak Vojislav Žanetić.
– Najveći se trude da ne izgube ono mnogo što imaju, a manji da ne ostanu bez ono malo što imaju – kaže Žanetić i dodaje da je takva kampanja jedina moguća s obzirom na to da je kratak period od kada je zvanično raspisana do izborne ćutnje.
I zaista. Kampanja za izbore 2016. je među najkraćima i lako je moglo da se dogodi da promakne onim građanima koji ne prate informativne sadržaje.
Spotovi kao da su klonirani iz iste rediteljske stolice, gde je jedina razlika ko tumači glavnog glumca.
Istini za volju, teško bi pošlo za rukom i najvećem marketinškom magu da za pamćenje napravi kampanju čiji su glavni protagonisti na političkoj sceni preko dve decenije.
A toliko staža imaju i Vojislav Šešelj, Aleksandar Vučić, Ivica Dačić...
– Kako interesantno i drugačije predstaviti nekoga ko je toliko dugo u politici i ko je biračima već sve rekao, u zemlji u kojoj su glasači sve već videli?
Došlo je do zamora materijala i kod birača i kod političara, a i do nedostatka finansija – objašnjava profesor na Fakultetu za kulturu i medije Stanko Crnobrnja uzroke nezanimljivosti aktuelne kampanje.
Za reditelj Aleksandra Mandića razlog je i što su, kako kaže, rezultati unapred poznati, pa se u utakmici u kojoj jedan tim ubedljivo vodi suparnik trudi tek da spasi čast tima.
– Drugi razlog neinteresantnih izbora su i apatični ljudi kojima izgleda da su sve probali, a da ništa nije naročito pomoglo.
Vinston Čerčil je dao sjajnu definiciju političara – to su ljudi koji su u stanju da vam kažu šta će da bude iduće nedelje, idućeg meseca, iduće godine, a onda da vam objasne zašto se to nije desilo.
Izgleda da su birači to shvatili – objašnjava za „Politiku” Mandić i dodaje da ni u samim strankama nema „zajapurene energije” koja bi motivisala birače.
Da animiraju glasače pokušali su omladinci Demokratske stranke Srbije na beogradskoj opštini Stari grad.
Ispred transparenta na kojem je pisalo „Izađi na izbore, neće zmija da te ujede” pozirao je mladić koji je oko vrata nosio carskog pitona.
A u Paraćinu Srpska napredna stranka izgleda da je na vreme počela da misli o podmlatku, pa su za decu priredili predstavu „Maša i medved”.
Popularne junake iz ruskog crtanog filma bilo je teško prepoznati na prvi pogled – Maša nije ličila na originalnu nestašnu devojčicu, a pitomi medved je podsećao na vuka.
Vrati se na kategoriju Nacionalne vesti
Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.