Petar Ćirić, vlasnik firme "Peksim" iz Pirota, našao se u problemu nakon što je s računa njegove firme u jednoj banci ukradeno 980.000 dinara!
Banka ne priznaje odgovornost FOTO: Profimedia
Prema rečima Ćirića, krađa njegovog novca desila se u martu 2017. godine, kada su i počele njegove muke, pošto već skoro godinu dana ne može da dobije svoj novac nazad, niti informaciju ko je uopšte nadležan da mu vrati pare.
U martu prošle godine alarmiran sam da se s računa moje firme, koji je otvoren u banci, vrši čudna novčana transakcija. Tada su nam iz banke odgovorili da je u toku krađa, ali da je ona sprečena - počinje svoju priču Ćirić.
On objašnjava da mu je tom prilikom sa računa skinuto 980.000 dinara, a da je taj novac prebačen na dva privatna računa otvorena kod drugih banaka.
Na račun fizičkog lica u drugoj stranoj banci prebačeno je 400.000 dinara, a na račun fizičkog lica u domaćoj banci prebačeno je 580.000 dinara.
Novac iz strane banke je odmah podignut u celosti, a iz domaće banke je podignuto 206.000 dinara, dok je 300.000 ostalo na računu, pošto je izvršilac krađe uhvaćen - kaže Ćirić i nastavlja: Nakon što je kradljivac novca sa mog računa pronađen i uhapšen, protiv njega je podneta krivična prijava. Meni je iz domaće banke vraćeno 300.000 dinara, ali ne i ostatak od 606.000. U želji da mi se moja sredstva vrate, najpre sam se obratio mojoj banci u kojoj je izvršena krađa.
Naš sagovornik kaže da je od svoje banke, u kojoj 10 godina ima račun i korektnu saradnju, dobio odgovor "da se banka ne oseća odgovornom".
Rekli su mi da je do krađe došlo preko naloga za prenos, koji je falsifikat visokog stepena izrade. Prema tome, nema propusta službenika banke, pa banka nema odgovornost. Uputili su me na Narodnu banku Srbije, od koje sam dobio odgovor da nije bilo propusta banke i da je predmet dat Tužilaštvu, pa zbog toga nema više razloga da se njima obraćam - očajan je Ćirić, koji nakon svega postavlja pitanje kome da se obrati za povraćaj svojih para.
Ćirić kaže da se sve vreme pita kako to da banka nema nikakvu odgovornost prema svom klijentu.
Njima sam poverio svoja sredstva na čuvanje i za tu uslugu sam plaćao onoliko koliko je banka odredila. Takođe, nije mi jasno ako banka zna ko je počinilac krađe i ako je pokrenula postupak protiv njega, kako ja kao oštećeni nemam nikakva prava?
Ne razumem zbog čega ja ne mogu da učestvujem u procesu protiv izvršioca, zbog čega ne mogu da pratim taj proces i na kraju zbog čega ja nemam pravo na obeštećenje? – pita se ovaj Piroćanac.
Odgovor NBS-a
Iz NBS-a novinarima "Alo!" rečeno je da se banka u ovom slučaju izjasnila da je pre izvršenja spornih transakcija izvršena provera potpisa i pečata i da nisu utvrđena neslaganja, a da zbog iznosa ove transakcije nisu bile sumnjive.
- Odmah po saznanju da se radi o prevarnoj radnji, događaj je prijavljen policiji i pokrenut je krivični postupak. Tokom krivičnog postupka oštećeni ima pravo da istakne imovinsko-pravni zahtev, koji treba da se izvrši na osnovu oduzimanja imovinske koristi stečene krivičnim delom. Odgovornost za štetu utvrđuje sud u krivičnom, odnosno parničnom postupku, uključujući i eventualnu odgovornost banke - saopštili su iz NBS-a. Međutim, i dalje ostaje nejasno kako da Petar Ćirić dobije svoj novac nazad, pošto je iz Tužilaštva koje vodi istragu dobio odgovor da "njegova firma nije stranka u sporu, već da su u sporu banka i izvršilac krivičnog dela".
Vrati se na kategoriju Regionalne vesti
Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.