MOŠTANICA: Meštani silom zaustavili asfaltiranje

Lokalne vesti - Petak 09.10.2015 - 00:03

Većina sela koja gravitira novom Koridoru 10 koji preseca jug Srbije u velikom su problemu zbog izgradnje ove infrastrukture koja je od životnog značaja i za Srbiju i za njen jug.

Pokušaj uvođenja šlepera u Moštanicu FOTO screenshot youtube.com Pokušaj uvođenja šlepera u Moštanicu FOTO screenshot youtube.com

Njhovi problemi pre svega su ekološki, mada na prvi pogled nikakve veze sa ekologijom nemaju.

 

Nekada zdrava žiivotna sredina, lokalni mali rajevi, sada su potpuno ruinirani, bez ikakve nade da bi mogli da dočekaju ozbiljniju budućnost.

 

Ali, stanovnici ih ne predaju bez borbe. Meštani sela Moštanica ponovo su u petak sprečili asfaltiranje magistralnog puta Vranje - Vladičin Han, koji se gradi uporedo sa trasom Koridora 10.

 

- Ovoga puta, radnici izvođača radova, grčke „Terne“ pokušali su na silu da asfaltiraju put, uz prisustvo policije.

Ali, meštani Moštanice su izašli na put i stopirali i ovaj pokušaj asfaltiranja. Do kada ćemo uspeti da izdržimo pritiske, ne znamo - kaže predsednik MZ Moštanica Danijel Stošić.

Problem leži u činjenici da su meštani nezadovoljni visinom puta, koji praktično onemogućava ulazak u selo, ispod niskog i uskog nadvožnjaka.

Pošto je nadvožnjak već napravljen, meštani sada traže da im se spusti put i tako omogući normalan ulazak u selo, što će, veruju, biti nemoguće ako se put asfaltira, dakle konačno završi.

Ako je verovati Moštaničanima, republlički inspektor za državne puteve Saša Dragutinović naložio je investitoru posla, firmi „Koridori Srbije“, još 16. septembra da se izjasne o ovom i da se sagledaju mogučnosti da se problem otkloni.

- Do današnjeg dana mi nismo dobili nikakve odgovore, a nisu ni rešeni naši problemi.

Pre nekoliko dana smo na insistiranje izvođača radova pokušali da uteramo jedan šleper u selo, ali se on se zaglavio na samom ulazu u podvožnjak - objašnjava Stošić.

Moštanica nije jedino selo koje ima teške probleme sa Koridorom 10. Gotovo sva sela koja gravitiraju autoputu ili su presečena po sredini, ili im je prilaz otežan, a u nekim slučajevima i potpuno onemogućen.

Karakterističan je problem skoro pa susednog sela Polom.

 

Izmeštanjem magistralnog puta Vranje - Vladičin Han, zbog izgradnje autoputa Koridora 10, meštanima tridesetak domaćinstava sela Polom ugrožena je bezbednost, sa stalnim rizikom da ih ne zadesi neka nesreća.

Iz kuće samo preko autoputa: Polom kod Hana Iz kuće samo preko autoputa: Polom kod Hana

Ubavki Jović je bandera postavljena uz samu kuću. Ona kaže da joj je bezbednost porodice ugrožena.

- Čitavo klupko kablova naslanja mi se na krov. Plašim se za bezbednost svoje porodice, jer pored  bandere, put  mi prolazi bukvalno pod prozorom – kaže ona.

Slične sudbine je i njen prvi komšija Aleksandar Božilović. Njemu je zarobljena prodavnica, odnosno lokal.  

Ne može kolima da izađe iz dvorišta, što zbog velikog nagiba, što zbog nepreglednosti puta na koji bi se uključio u saobraćaj.

Sledeći u nizu u Bojkinskoj mahali u Polomu je Radovan Božilović. On dodaje da ima najviše muka sa novom saobraćajnicom. Sa puta u dvorište silazi niz merdevine.

Dva meseca već ne može da  istera svoj autobomil, kako bi otišao do grada. Staniši Pešić je dalekovod postavljen u dvorištu, na nekoliko metara od kuće.



Saša Božilović ima četvoro dece. Dvoje idu u školu, a jedano u predškolsko. Veoma je zabrinut za njihovu bezbednost, jer nemaju drugi put do škole, osim ovog kojim prolaze šleperi, autobusi i automobili.

Kaže da sa strahom dočekuje nadolazeće novogodišnje praznike, kada će saobraćaj biti pojačan zbog putovanja ljudi iz zapadne Evrope na njen jug.

Da nevolja bude veća, ni ulično svetlo koje je postavljeno, nije u funkciji zbog neizmirenih dugovanja, tako da se pešaci kreću po mraku, i po veoma uskim trotoarima, kojih nema  na celoj dužini ulice.

To naročito teško pada Sreti Mladenoviću. On kaže da mora da kruži više od kilometra da bi došao do kuće.

- Izgradnjom novog puta, meni  i još nekolocini komšija, zatvoren je prolaz do kuća, koji je postojao u proteklih 56 godina.



Da bi došao do autobuske stanice ili otišao do njive, moram da kružim kilometar ipo – pojašnjava on.

Projektom izgradnje magistralnog puta Vranje Vladičin Han, ovim ljudima oduzeta je i autobuska stanica.

Jedna je postavljena na dva  kilometra udaljenosti u susednom selu, dok je druga kilometar ipo na drugoj strani prema Hanu.

Iako su se svi oni više puta pojedinačno i kolektivno obraćali nadležnim institucijama, uvek su dobijali isti odgovor da je sve urađeno po projektu.

To su potvrdili i u opštini Vladičin Han, uz obrazloženje da je projekt uradio Institut za puteve iz Beograda, a da su „Terna“ i „Luis Bergeru“, samo izvođači koji su radili po projektu.

Prema proračunima i planovima Direkcije za građevinsko zemljište i puteve opštine Vladičin Han, minimum u naredne dve godine, sav saobraćaj od Leskovca ka makedonskoj granici, biće preusmeren na ovaj put sa uskim trotoarima i bez svetla.

 

 

Ovaj tekst objavljen je uz podršku Ministarstva kulture i medija Vlade Srbije, u okviru projekta „Ekologija - šansa juga Srbije“. Stavovi izneti u tekstu isključiva su odgovornost OK Radija i ni na koji način ne predstavljaju stavove i mišljenja Ministarstva kulture i medija.


 

OK RADIO

Vrati se na kategoriju Lokalne vesti

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: