NOVI OTKAZI u Gradskoj upravi

Lokalne vesti - Utorak 30.08.2016 - 22:18

Nakon što je čak oko 40 zaposlenih u Gradskoj upravi Vranja krajem juna ostalo bez posla jer su im istekli ugovori zaključeni po angažovanju na privremenim i povremenim poslovima, iz uprave najavljuju nove otkaze ugovora.

Vranje: još 25 ljudi ostaje bez posla FOTO OK Radio/D. Ristić Vranje: još 25 ljudi ostaje bez posla FOTO OK Radio/D. Ristić

Načelnik Gradske uprave Dušan Aritonović kaže da će za 24 lica kojima u novembru mesecu ističe period na koji su zasnovali radni odnos, biti doneto rešenje o prestanku radnog odnosa.

Po podacima koje je OK Radio dobio od načelnika, trenutno je u Gradskoj upravi zaposleno 240 izvršilaca na neodređeno vreme i 24 lica na određeno vreme.

Poslednjih meseci nije bilo novih zapošljavanja, a broj od 240 stalno zaposlenih je uvećan nakon formiranja nove lokalne vlasti u Vranju za četiri postavljena lica koji takođe ulaze u ukupan broj zaposlenih.

Po rečima načelnika Gradske uprave, u prethodnom perodu taj broj bio je znatno veći.

- Sa ovim brojem izvršilaca, uz dobru organizaciju, moguće je nesmetano funkcionisanje lokalne samouprave – smatra Aritonović.

Ukupan broj zaposlenih u sistemu lokalne samouprave  određen je skupštinskom odlukom od 25. januara ove godine i iznosi 1.298 lica.

Ova cifra obuhvata zaposlene u Gradskoj upravi, gradskim javnim preduzećima i ustanovama.

Po rečima načelnika, ova odluka je podložna promenama i svakako će nova odluka biti doneta u skladu sa merilima koje utvrđuje Zakon o utvrđivanju maksimalnog broja zaposlenih u javnom sektoru.

Po još uvek važećoj odluci Gradskog veća, ni jedan direktor javnog preduzeća ili ustanove, koji su direktni budžetski korisnici, ne sme da produži ugovor ili primi nekog bez saglasnosti gradonačelnika i pre nego što se ima potpun uvid u to preduzeće i potrebe za angažovanjem novih ljudi.

Inače, Dušan Aritonović je na mesto načelnika Gradske uprave imenovan odlukom Gradskog veća 4. avgusta.

 

Neposredno po imenovanju, on je za OK Radio izjavio da će mu prioritet biti reforma uprave.

- U prethodnom periodu doneta je Odluka o organizaciji Gradske uprave, ali nije doneta sistematizacija u skladu sa ovom odlukom.

Očekuje nas donošenje nove Odluke, sistematizacije kao i Kadrovskog plana u skladu sa Zakonom o utvrđivanju maksimalnog broja zaposlenih u javnom sektoruOdlukom o Budžetu
– kaže Aritonović.

Paralelno sa tim, načelnik je najavio i proces osavremenjivanja rada Gradske uprave uz implementaciju novih propisa.

- Osavremenjivanje rada Gradske uprave je nešto što nalažu i nova zakonska rešenja koja prete trendove koji su prisutni u zemljama razvijenog sveta.

Tu pre svega mislim na umrežavanje između organizacionih jedinica unutar Gradske uprave, kao i na stvaranje uslova za nesmetano izdavanje građevinskih dozvola koje propisjue Zakon o planiranju i izgradnji, obaveza koje propisuje Zakon o matičnim knjigama, kao i obuka zaposlenih za unapređenje kvaliteta rada po sektorima
– pojašnjava načelnik.

Između ostalog, novi propisi se odnose na popis nelegalno izgrađenih objekata i njihovo ozakonjenje, upis prava javne svojine na nepokretnostima u svojini Grada, uređenje zakupa javnih površina, informaciono povezivanje odeljenja i službi kao i gradske opštine Vranjska Banja i uspostavljanje e-uprave.

- Što se tiče evidencije nezakonito izgrađenih objekata, s obzirom na veliko kašnjenje u realizaciji ovog posla, formirao sam komisiju koja će raditi po reonima, kao pomoćno radno telo.

U najskorije vreme članovi komisije će dobiti rešenja, predviđene obrasce za unos podataka i ostali neophodan materijal i odmah će početi sa radom na terenu
– kaže Aritonović.

Kod upisa javne svojine, formirana je radna grupa, koja ima rok za izvršenje ovog obimnog posla.

- Već sam imao sastanak sa radnom grupom koju sam oformio i dobili su konkretne zadatke da se posao završi do 06.10. kada ističe zakonski rok za ovaj posao – navodi načelnik Aritonović.

- Cilj reorganizacije Gradske uprave je stvaranje svih uslova da svaki građanin koji dođe da ostvari neko svoje pravo ili pravni interes to učuni na brz, efikasan i ekonimičan način uz poštovanje njegove ličnosti i dostojanstva – navodi Aritonović.

U proteklom periodu je oforljena i radna grupa za vođenje drugog primerka matične knjige u elektronskoj formi, što je još jedan obiman posao koji bi trebalo da bude završen do kraja godine.

- Nakon formiranja centralne baze podataka, do kraja godine, građani rođeni na celoj teritoriji Republike Srbije, moći će da izvode iz matičnih knjiga rođenih, umrlih i venčanih dobiju elektronskim putem – najavljuje načelnik gradske uprave Dušan Aritonović.

 

Ovaj segment programa OK Radija podržan je od strane grada Vranja u okiru medijskog projekta "Informisanje građana u službi javnog interesa". Stavovi izneti u prilogu ne odražavaju nužno stav grada Vranja.

OK RADIO

Vrati se na kategoriju Lokalne vesti

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: