Da bi mogle da se bave staničnim uslugama, autobuske stanice moraju ubuduće da se licenciraju kod Ministarstva saobraćaja. U Ministarstvu kažu da je i Niš ekspres podneo zahtev za izdavanje dozvole, a u toku je i određivanje maksimalnih cena peronskih uluga, koje će, poručuju iz Ministarstva, i Niš ekspres morati da uskladi sa novim Pravilnikom.
Hoće li peronske karte pojeftiniti? FOTO: Panoramio/Aleksa Ranđelović
Zasada je, prema pisanju Danasa, ovu dozvolu dobilo samo pet stanica u Srbiji. Niškom glavnom autobuskom stanicom upravlja Niš ekspres koji je bio pod kontrolom Komisije za zaštitu konkurencije zbog različitih cena peronskih karata. Ipak, konkretan odgovor iz Ministarstva da li će ovaj postupak Komisije uticati na dobijanje licence, nije stigao. Rečeno je samo da se dozvola izdaje po Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju.
Hoće li Niš ekspres morati da menja cene staničnih usluga, koje je poslednji put odredio sredinom 2016. godine, od kada samo ulazak na peron bez kupljene karte košta 300 dinara, znaće se kada Vlada Srbije usvoji način utvrđivanja najviše cene stanične usluge i zavisiće od cena koje Pravilnikom budu propisane.
- Na osnovu Člana 49. stav 2. Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju Vlada na predlog Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture propisuje način utvrđivanja najviše cene stanične usluge. Navedeni akt je u postupku pripreme, tako da kada se isti donese, Niš ekspres, kao i svi drugi pružaoci staničnih usluga, moraće cene staničnih usluga da usklade sa donetim aktom - naveli su iz Ministarstva.
S obzirom na to da su iz Niš ekspresa, do 12. februara, kada je bio krajnji rok, podneli zahtev za izdavanja licence, ovoj firmi je izdata privremena dozvola na osnovu koje mogu da se bave staničnim uslugama.
Brojna pravila na stanicama
Kako piše u uslovima koje treba da ispunjava, stanica ne bi trebalo da pruža usluge prevoznicima koji nemaju registrovan red vožnje, odnosno dozvolu koja im je potrebna za međunarodni linijski prevoz. Takođe, stanica mora da vodi tačnu evidenciju polaska i dolaska autobusa po propisu.
- U slučaju da autobuska stanica ne ispunjava neki od propisanih uslova smatraće se autobuskim stajalištem na taj način što pružalac usluga prevoznicima i putnicima nema pravo da naplaćuje stanične usluge ako mu je izrečena inspekcijska mera zabrane naplate staničnih usluga dok ne izmiri novčane obaveze - navodi se u Pravilniku o izgledu i sadržini obrasca licence.
Podsetimo, zbog toga što različito naplaćuju peronske karte putnicima, 17. novembra prošle godine je Komisija za zaštitu konkurencije pokrenula postupak protiv Niš ekspresa da bi utvrdila da li je ovo preduzeće zloupotrebilo svoj monopolski položaj.
Inače, gradske vlasti Niša razmatraju izmeštanje Glavne stanice sa trenutne lokacije, kako bi se Tvrđava kao izuzetno važno nasleđe i spomenik Niša “otvorila”. Do sada su kao nove moguće lokacije za stanicu pominjane kasarna "Tvrđava" koja se nalazi uz Gradsko polje i lokacija kod novog Bulevara iza Duvanske industrije.
Vrati se na kategoriju Regionalne vesti
Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.