ANTI?: LOKALNE TAKSE UVE?ANE POSLE ?ETIRI GODINE, NAJVE?I NAMETI ONIMA KOJI ?IMAJU?

Lokalne vesti - Četvrtak 10.02.2005 - 15:41

Na sednici Saveta za budžet i finansije SO Vranje uz male izmene jednoglasno je usvojena odluka da se na predlog Opštinskog veća povećaju cene lokalnih taksi. Nadležni pravdaju to činjenicom da je zbog uvođenja PDV-a lokalni budžet ozbiljno uzdrman, pa su mere zaštite bile neobhodne. Kako saznajemo, predlog je da se administrativne takse plaćaju za:podneske, rešenja, dozvole i druge isprave, kao i za upravne radnje u trenutku podnošenja zahteva. Predloženo je da se svih administrativnih taksi, oslobađaju: državni organi, organi teritorijalne autonomije i organizacije registrovane za obavljanje društvene zaštite dece, omladine i socijalne zaštite. Administrativne takse biće veće u proseku za 10 odsto u odnosu na sadašnju cenu. Zoran Antić, portparol opštinske Vlade za O.K. radio je ocenio da je odluka o izmeni tarifa za komunalne i administrativne takse vrlo važna za dalji rad i funkcionisanje SO Vranje i njenih službi, jer je uvođenjem PDV-a, budžet SO Vranje destabilizovan. Naime, od države u vidu transfera naša opština dobiće tek deseti deo nedavno usvojenog budžeta, a to je nedovoljno da se održi potrebna stabilnost: -Postupanje po novom Zakonu o lokalnoj samoupravi i uvođenje PDV-a direktno destabilizuje naš planirani budžet, jer ostajemo bez značajnih sredstava koja smo imali. Od države, tačniije od ministarstva finansija, u apsolutnom iznosu dobijamo samo 90 miliona dinar što je blago rečeno nedovoljno za normalno funkcionisanje opštine i njene uprave, pa smo morali da to preko lokalnih taksi i rešimo-rekao je Antić. Komunalne takse, generalno će takođe biti veće, jer je poslednje povećanje ovih taksi bilo pre četiri godine. Antić naglašava da je radna grupa Opštinskog veća sačinjena od stručnjaka procenila kome će komunalni nameti u vidu taksi biti povećani, a kome ne. On kaže da će opština Vranje uzimati uglavnom od onih , koji imaju, a manje, ili nikako od onih koji nemaju, ili tek trebaju da započnu posao. -Cilj je da se socijalna kategorija u opštini ne optereti taksama. Dakle, da se takse naplate najviše od onih koji imaju. Oni koji bi mogli tek da imaju, njih smo taksama stimulisali, a oni koji nemaju, od njih je nemoguće tražiti bilo šta. Sa tim u vezi, mi smo sačinili i zonsku strukturu u opštini , pa će na kontu toga psotojati takse za zonu A, B, C i D u opštini. Naravno, oni koji su bliži centru plaćaće neznatno veće takse-kazao je Antić. Bolje upućeni kažu da će gradske vlasti od administrativnih taksi finanasirati rad opštinske administracije, a od komunalnih taksi lokalne budžetske korisnike. Antić je naglasio da će trošenje sredstava iz budžeta biti isključivo restriktivno: -Opštinskom veću je stavljeno do znanja da budžet mora biti restriktivan. I to 300 posto restriktivniji nego što bi mogao biti. Toi je jedini način da se uz strogu, najstrožu kontrolu sredstava, koja se upućuju prema indirektnim i direktnim korisnicima zaštitili bužet i funkcionisanje opštine u celini. To znači, da će postojati stroga kontrola trošenja sredstava, koju će direktno regulisati predsednik opštine Miroljub Stojčić-istakao je Antić. Kako saznajemo komunalne takse plaćaće se za korišćenje prava, predmeta i usluga na teritoriji opštine Vranje, i to u 13 odredbi, od kojih će se neke plaćati u dnevnom, a neke u godišnjem iznosu. U praksi to znači da će recimo, za izdavačku delatnost, lokalna preduzeća morati na kontu taksi da izdvoje od 80-120 hiljada dinara godišnje. Radio stanice 50 hiljada dinara, televizije 100.000 dinara, a prema očekivanju najviše će “nastradati” jaki privredni kolektivi, “Alfa”, i “Bat, koji će lokalnoj smoupravi da plaćaju i do milion i po dinara godišnje.

Vrati se na kategoriju Lokalne vesti

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: