Vranje - Institut za istoriju oglašavanja, u saradnji sa ambasadom SAD u Beogradu, organizuje u sedam gradova u Srbiji gostovanje izložbe „Ko je Malvina Hofman?“.
Mlavinin "Srpski vojnik". Foto: Promo
To ustvari predstavlja priču sa izložbe “Srbija, rat i plakat” o američkoj kampanji za pomoć Srbiji u Velikom ratu.
Samo mali broj ljudi u zemlji zna za kampanje “Pomozite Srbiju...”, koje su u vreme Prvog svetskog rata vodile zemlje-saveznice SAD, Francuska i Velika Britanija.
Široj javnosti nisu poznate ni istorijske činjenice, ni organizacija i način sakupljanja pomoći, kao ni autori najuspešnijih plakata u tim kampanjama.
Autor čuvenog plakata „Serbia Needs Your Help“ u kampanji SAD je najpoznatija američka vajarka Malvina Hofman.
Izložba je posvećena njenom plakatu i njenim delima i aktivnostima za pomoć Srbiji.
Prvi put su javno prikazani Malvinini crteži koje je uradila putujući sa ekipom Crvenog krsta po Srbiji 1919. godine, kao i do sada nepoznati istoriografski fakti u vezi sa njenim aktivnostima za pomoć Srbiji u Velikom ratu, pronađeni u Getty institutu u LA.
Na izložbi je potvrđena i urbana legenda da je lik na plakatu “Serbia Needs Your Help” ustvari lik mrtvog srpskog vojnika na čamcu kojima su prebacivani vojnici na sahranu u “Plavoj grobnici” kod ostrva Vido u Grčkoj.
Prikazana je i originalna fotografija sa čamca srpskog ratnog reportera Miloja Igrutinovića, Malvinina skica za plakat, plakat, razglednica sa istim likom i naslovna strana knjižice “Kossovo Day 1918” štampana u SAD.
Tu priča o mrtvom vojniku koji je postao simbol Srbije nije završena: Malvina je isti lik iskorisitila za skultpruru Sv. Franje koja se danas nalazi ispred bolnice Mayo u Ročesteru.
Skulpturu je na izložbi moguće videti uz pomoć kacige za „virtuelnu realnost“.
Iz trodimenzionalne video slike je uz pomoć 3D štampača lik srpskog vojnika vraćen u “opipljivu realnost”: izložena je bista Sv. Franje.
U drugom delu izložbe je skrenuta pažnja na američku kampanju za pomoć Srbiji, u kojoj je Malvina bila deo umetničkog tima.
Namera autora izložbe bila je da se izložbom oduži autorki čuvenog plakata, koja je pored njega imala i druga umetnička dela u vezi sa ovim prostorom, kao i mnoge druge njene aktivnosti za pomoć Srbiji, a o njoj se, nažalost, u Srbiji ništa ne zna.
Institut za istoriju oglašavanja je osnovan radi istraživanja i afirmacije istorije i razvoja oglašavanja i integrisanih marketing komunikacija, njihovog uticaja i njihove promocije.
Insitut ostvaruje svoje ciljeve realizacijom projekata i programa koji obuhvataju proučavanje istorijskih procesa, događaja, ličnosti i pojava i prikuplja, čuva, stručno obrađuje i prikazuje javnosti istorijsku građu od značaja za razvijanja svesti o ulozi i mestu integrisanih marketing komunikacija u kulturi življenja.
U poslednje tri godine, pod pokroviteljstvom Ministarstva za kulturu i informisanje, Institut je u Muzeju primenjene umetnosti u Beogradu realizovao tri izložbe povodom stote godišnjice Velikog rata: „Rat i plakat“, „Žena, rat i plakat“ i „Srbija, rat i plakat“.
Izložba „Ko je Malvina Hofman?“ je centralni deo te treće izložbe.
Izložba je u Galeriji Narodnog univerziteta Vranje, a nju će svečano otvoriti u četvrtak, 23. avgusta u 19.00 gradonačelnik Slobodan Milenković.
Vrati se na kategoriju Lokalne vesti
Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.