OTVORENA VRATA PRAVOSUĐA: Efikasnost i pravičnost u izvršnom postupku

Lokalne vesti - Subota 25.01.2020 - 10:30

U saradnji sa Vrhovnim kasacionim sudom i Osnovnim sudom u Vranju, od juna 2019. godine, redovno se, tri puta godišnje, održavaju Tematska otvorena vrata.

Debata u Osnovnom sudu. Foto: OK Radio Debata u Osnovnom sudu. Foto: OK Radio

Ona predstavljaju otvoreni forum za diskusiju sa građanima o načinu rada njihovog suda.

Na taj način građani imaju priliku da upoznaju sud iz drugačije perspektive
i kroz dijalog sa predstavnicima pravosuđa reše brojne dileme koje imaju kao realni ili potencijalni učesnici u sudskom postupku.

Prva Tematska otvorena vrata u Vranju održana su u oktobru o temi "Zašto suđenja dugo traju". Ovo su bila druga sa temom "Kako obezbediti efikasnost i pravičnost u izvršnom postupku".

- Uloga suda, kada je reč o izvršnim postupcima, bila je i ostala nepromenjena; sud je tu da pruži pravnu pomoć poveriocu da naplati svoje potraživanje, s tim što sud ne može da garantuje bilo kom poveriocu da će on u tome i uspeti - izjavio je u Vranju sudija Bojan Trajković, na početku debate o temi "Kako obezbediti efikasnost i pravičnost u izvršnom postupku" koja je održana u vranjskom Osnovnom sudu.

Govoreći na skupu, održanom u sklopu projekta "Otvorena vrata pravosuđa, Trajković, inače sudija Osnovnog suda u Vranju, pojasnio je da je negarantovanje naplate potraživanja "posledica prakse Evropskog suda za ljudska prava u Strazburu".

-
Postupak izvršenja je po svojoj prirodi hitan i sud sa naročitom pažnjom postupa u njemu.

Važno je znati da u ovom momentu u Srbiji praktično imamo dva i po zakona o izvršenju i obezbeđenju; imamo prvi donet 2011. godine kojim je uvedena uloga izvršitelja koji su kasnije nazvani javni izvršitelji,
potom izmene iz 2015. koje su stupile na snagu 2016. godine i najnovije izmene i dopune koje važe od 1. januara ove godine. Najviše problema i najviše nerazumevanja odnosi se na naplatu komunalnih potraživanja.

Građani su često gnevni, bilo na sudove ili izvršitelje, u vezi sa naplatom nekih potraživanja koja nastaju kod potrošnje struje, vode, grejanja i slično, a koji nastaju kada javna preduzeća iniciraju njihovu naplatu.

Vrlo se često dešava da ljudi koji imaju prijavljeno prebivalište na jednoj faktički žive na drugoj adresi, pa izvršni dužnici često ističu da "nikada nisu dobili" određeno rešenje, da im "nije poznato potraživanje" i sl.

Upravo iz tog razloga ukoliko dostava na mestu prebivališta bude neuspešna, ponoviće se u roku od osam dana, a nakon druge pokušane dostave u roku od tri dana izvršiće se dostava preko elektronske table suda.

Naš sud je već izmenama i dopunama godišnjeg rasporeda poslova angažovao određeni broj lica koji će pratiti isključivo elektronsku tablu suda.

Kako predmeti pristužu od strane javnog izvršitelja za isticanje na oglasnoj tabli suda, sud će to i činiti u roku od tri dana i svako će moći da prati da li je protiv njega pokrenut neki postupak jednostavnim unosom imena, prezimena i matičnog broja u jednoj aplikaciji.

To je važno zbog rokova, isticanjem na oglasnu tablu suda smatra se da je rešenje dostavljeno i počinju teći rokovi za prigovor u roku od osam dana
- rekao je Trajković.

 

OK Radio

Vrati se na kategoriju Lokalne vesti

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: