Pandemija višestruko povećala onlajn trgovinu, ali trgovci manipulišu NEZNANJEM KUPACA

Lokalne vesti - Sreda 21.10.2020 - 23:05

Situacija sa pandemijom virusa korona je uslovila povećanje onlajn kupovine i prodaje, ali u tom procesu kupce vrebaju potencijalni problemi.

Vodite računa da  kupujete samo od registrovanih trgovaca FOTO: Getty Images Vodite računa da kupujete samo od registrovanih trgovaca FOTO: Getty Images
Stručnjaci se godinama unazad pitaju šta bi trebalo da se uradi kako bi onlajn trgovina povećala obim.
 
Odgovor je došao sa potpuno neočekivane strane, pandemija virusa korona je mnogostruko povećala internet kupoprodaju.
 
U ovakvim okolnostima kakve vladaju ove godine, sve ključne prednosti onlajn trgovine došle su do izražaja: kupci imaju na raspolaganju širok asortiman robe, kupovinu mogu da obave u bilo koje doba dana ili noći, plaćanje mogu da izvrše putem kartica ili pouzećem, a roba im stiže na kućnu adresu.
 
Valentina Šulović, projekt menažer u Centru za zaštitu potrošača „Forum“ u Nišu, kaže da se Vranjanci, kao ostali građani sa jugoistoka Srbije, žale i imaju mnoge primedbe kao potrošači, pokušavajući da uz njihovu pravnu pomoć ostvare zaštitu svojih prava.
 
Sa druge strane, ona ocenjuje da je onlajn trgovina oblast koja je kod nas zakonski veoma dobro uređena.
 
- U nekom trenutku, kada nastane problem, svaki papir postaje bitan.
 
U principu, najvažnije je sačuvati račun, jer je bez njega nemoguće uložiti reklamaciju.
 
Kada krene reklamacioni postupak, bitno je da se čuvaju zapisnici o prijemu reklamacije, sve odluke, pa čak i e-mail prepiska – ukazuje ona.
 
Problema ima kada ljudi kupuju sa raznih stranica na društvenim mrežama, a iza tih stranica stoji fizičko lice, mi tu ne možemo mnogo da pomognemo, pojašnjava Šulovićeva.
 
- Trgovci manipulišu neznanjem kupaca i ja smatram da naš zadatak, ali I zadatak medija, da vršimo edukaciju o obimu i sadržini prava potrošača.
 
Generalno, za najširu potrošački populaciju je važno da znaju da, ukoliko nastane neki problem, mogu da se nekom obrate za pomoć – zaključuje Šulovićeva.
 
Ona dodaje da, prilikom onlajn kupovine, treba voditi računa da se kupuje isključivo od registrovanih trgovaca.
 

Ovaj medijski sadržaj realizovan je uz podršku grada Vranja.Sadržaj ovog priloga i stavovi izneti u njemu, isključiva su odgovornost OK Radija i ni na koji način ne odražavaju stavove i mišljenje grada Vranja.

 

OK Radio

Vrati se na kategoriju Lokalne vesti

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: