Potrošači slabo poznaju svoja prava i zaziru od SUDSKIH SPOROVA

Lokalne vesti - Ponedeljak 26.10.2020 - 21:42

Udruženje za zaštitu potrošača "EFEKTIVA" poslednjih nekoliko meseci, ne bavi se samo zaštitom prava bankarskih klijenata i osiguravajućih kuća, već i zaštitom prava potrošača, koja su regulisana različitim zakonima.

Sve se na kraju svodi na uporost potrošača FOTO: OK Radio/GettyImages Sve se na kraju svodi na uporost potrošača FOTO: OK Radio/GettyImages

Dejan Gavrilović, predsednik ovog udruženja, kaže da pored individualne zaštite prava, zakoni propisuju i neki vid kolektivne zaštite.

On navodi da je ovo udruženje imalo dosta uspeha u zaštiti prava kod banaka, te sada očekuje da se ta praksa nastavi i sa zaštitom potrošačkih prava.
 
Gavrilović pojašnjava zbog čega potrošači odustaju od zaštite svojih prava, kada je reč o robi male vrednosti.
 
- Koliko smo, kao udruženje, uspeha sa banaka i koliko smo imali brojčano pokrenutih postupaka protiv banaka, toliko sada ne možemo da se pohvalimo brojem pokrenutih postupaka.
 
Uglavnom, to zavisi od volje potrošača, a evo zašto je to tako.
 
Potrošač se obraća trgovcu reklamacijom, trgovac daje negativan odgovor, na primer rekavši da je neki uređaj u redu i potrošaču ne preostaje ništa drugo nego da uradi neku nezavisnu ekspertizu, nakon koje bi, eventualno, mogao da se ponovo obrati trgovcu ili da pokrene sudski spor.
 
Kada mi to predočimo potrošaču, ogromna većnja njih odustaje – kaže Gavrilović.
 
Mnogi sporovi u kojima potrošači traže zaštitu svojih prava, ne idu onako kako je predviđeno zakonom po ubrzanom postupku, već se to odvija po redovnoj proceduri
 
Sve se na kraju svodi na uporost potrošača.
 
- Dalji sudski postupak, što se tiče advokata i sudskih taksi, je besplatan, ali ipak ostaje pitanje šta ako se spor izgubi.
 
Ipak, imamo nekoliko sporova koji su u toku i nekoliko sporova za koje smo sigurni da ćemo dobiti I to je, otprilike, sve što smo uspeli da uradimo po ovom pitanju – navodi Gavrilović.
 
Baveći se svom ovom problematikom, Dejan Gavrilović zaključuje da većina potrošača u Srbiji i ne zna zapravo koja su njihova prava.
 

Ovaj medijski sadržaj realizovan je uz podršku grada Vranja.Sadržaj ovog priloga i stavovi izneti u njemu, isključiva su odgovornost OK Radija i ni na koji način ne odražavaju stavove i mišljenje grada Vranja.

 

OK Radio

Vrati se na kategoriju Lokalne vesti

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar:
 //