STANKOVIĆ: Infrastruktura kao zalog za budućnost

Lokalne vesti - Nedelja 30.10.2016 - 23:53

Za protekla četiri meseca nova vlast u Vranju privela je kraju ili započela nove projekte iz oblasti infrastrukture, koji su od vitalnog značaja za budući razvoj Vranja.

Većnik Stanković najavljuje nove projekte FOTO S. Tasić/OK Radio Većnik Stanković najavljuje nove projekte FOTO S. Tasić/OK Radio

Marjan Stanković, gradski većnik za komunalnu delatnost i infrastrukturu, sumirajući rezultate iz prethodnog perioda, kao prioritetne najavljuje realizaciju novih  projekata u narednoj godini, ali i završetak Hirurškog bloka, Pozorišta,  izgradnju kružnih tokova na većim raskrsnicama u gradu i obilaznice oko Vranja.  

Šta je u ova četiri meseca nove vlasti u Vranju urađeno na polju infrastrukture?

- Završena je izgradnja dela fekalne kanalizacije u industrijskoj zoni.

Asfaltiran je prilaz puta ka industrijskoj zoni i selu Soderce, čime je omogućen početak radova na fabrici „Ditre Italia“, odnosno “Top sofa“.

Završena je prva faza zamene azbestnih cevi na teritoriji Vranja i očekuje se početak zamene azbestnih cevi na teritoriji Vranjske Banje.

Nastavljeni su radovi na Hirurškom bloku izgradnjom potpornog zida, a ovih dana očekujem početak izgradnje kanalizacione i vodovodne mreže hirurškog bloka, posle kojih bi se trebalo pristupiti izgradnji pristupnih saobraćajnica, neophodnih za opremanje samog hirurškog bloka.

Privedeno je kraju asfaltiranje seoskih puteva koje je radilo preduzeće  „Trace“, a vrednost radova je oko 380 miliona dinara. Krenulo se sa pripremom za asfaltiranje puta Kriva Feja - Gornja Ljubata.

Pušteno je u rad pumpno postrojenje i asfaltirana je ulica koja ide od platoa ispred Železničke stanice ka Vranju.
Izgrađen je i novi parking u okviru ZC Vranje, asfaltirano je nekoliko ulica u gradu.
 
Radilo se i na krpljenju udarnih rupa na gradskim ulicama. Pojačano je čišćenje, pranje i održavanje najfrekfentnijih ulica u gradu. Privedeni su kraju radovi na šetalištu od Robne kuće do Direkcije.

Krenulo se sa dekontaminacijom Pozorišta. Pri kraju su dogovori sa izvođačem radova i meštanima u selu Moštanica oko asfaltiranja dela puta na ulazu u selo.

Početak izgradnje paralelnog cevovoda od brane Prvonek do fabrike vode.

Rekonstrukcija vodovodne mreže i rezervoara u Saraini. Za nekoliko dana očekujem početak radova na izgradnji fekalnih kolektora.

Završavaju se radovi na izgradnji sportskih terena na Besnoj Kobili.

Trenutno se rade nekoliko trotoara, popločavanje behaton pločama i asfaltiranje. Postavljeni su stubići na javnim površinama i šetalištima.

U fazi izgradnje su i ograde u reonima škola, kao i vertikalna i horizontalna signalizacija.

Naravno ne treba zaboraviti i izradu više planskih dokumenata neophodnih za dalju razradu izgradnje na teritoriji grada, kao i postupak ozakonjenja nelegalno izgradjenih objekata.

Koje infrastrukturalne projekte bi do kraja godine trebalo realizovati?

- Realizacija započetih, a i planiranih projekata za ovu godinu, zavisi od količine para u gradskoj kasi.

S obzirom da na dan stupanja na dužnost u ovom resoru, nije bilo ni dinara u gradskoj kasi predviđenog za komunalnu delatnost i infrastrukturu, mišljenja sam da je dovoljno i ovo što je do sada urađeno.

Učinjeni su ogromni napori gradskog rukovodstva na čelu sa gradonačelnikom Slobodanom Milenkovićem da se obezbedi novac za nesmetano funkcionisanje grada.

Naravno, nećemo tu stati, potrudićemo se da započete projekte završimo i do kraja godine dodamo još neki, kao što je na primer čišćenje rečnih korita, deo fekalnih kolektora, atmosferska, fekalna kanalizacija i vodovodna mreža u industrijskoj zoni.

Pokušaćemo sanirati bar deo klizišta u naselju Bunuševac, sve u zavisnosti koliko para imamo na raspolaganju.

Koliko je para dodeljeno za ove namene jesenjim rebalansom budžeta, i na šta će konkretno biti potrošene?

Koliko para je dodeljeno, to ne znam. Znam da je manje nego što bi trebalo, ali će one biti iskorišćene za održavanje puteva, vodovodne i kanalizacione mreže. Nadam se da će biti dovoljno para da završimo tekuću godinu.

Previše je para otišlo na održavanje puteva po seoskim mesnim zajednicama, kao nabavke male vrednosti, koji će posle jesenjih kiša biti možda još gori nego što su bili, bar većina.

Takve radove trebaju voditi ljudi od struke, inženjeri, a ne režijski odbori sastavljeni od par ljudi koji se nikada nisu bavili izgradnjom puteva, a kontrolisali su izgradnju, priznavali radove i potpisivali račune i fakture raznim izvođačima koji pred sobom nisu imali nikakvu projektnu dokumentaciju, osim ugovora sa mesnim zajednicama.

Napominjem da nisam protiv izgradnje puteva po seoskim mesnim zajednicama, baš naprotiv, ali ne na ovaj način.

To je trebalo da se uradi planski i kompletno, u toku jedne godine uraditi nekoliko putnih pravaca do asfalta, a ne da prva kiša upropasti sve što se radilo.

Ipak je to oko 70 miliona dinara, potrošenih a nije se dobio nikakav boljitak, jer ih je potrebno i sledeće godine popravljati.

Jedan od prvih poteza nove vlasti bio je izbor glavnog gradskog urbaniste. Šta to znači za Vranje kada su budući projekti u pitanju?

To bi otprilike značilo ovo: ne bi mogao, tamo neki Marjan Stanković, većnik za komunalnu delatnost i infrastrukturu, pozivajući se na funkciju, da predlaže, dogovara i gradi nešto što je samo njemu jasno i potrebno, bez saglasnosti glavnog gradskog urbaniste.

Glavni urbanista predlaže nove projekte, rešenja, daje predloge za buduću izgradnju i preko komisije za projekte proverava sva urbanistička rešenja za kapitalne projekte koji se planiraju na teritoriji grada.

Na primer: daje idejno rešenje ili vrši odabir prispelih ideja za izgled bašti koje će se postaviti na javnoj površini ispred ugostiteljskih objekata.

Koliki je ovogodišnji budžet za projekte iz oblasti infrastrukture, i koliki bi  barem u naznakama, okvirno, trebalo da bude  za narednu godinu?

Vidite, mi sada imamo dva fonda u budžetu grada: Fond za komunalni program, koji ide direkciji za izgradnju i takozvani Fond za razvoj koji je pak u gradskoj upravi.

Tako da se sada pojavljuju dva investitora što se tiče realizacije raznih projekata, grad Vranje i Direkcija.

Potrebno je ne samo predvideti budžetom, nego i obezbediti bar duplo više para nego ove godine za realizaciju komunalnog programa.

Plašim se, a i siguran sam da će ogroman broj ljudi, žitelji grada i okolnih sela biti nezadovoljan usvajanjem komunalnog programa za 2017. godinu, zbog nedostatke para namenjenih za ovaj program u budžetu.

Kakvi su planovi za narednu budžetsku godinu? Izdvojite barem tri kapitalna projekta koja bi trebalo realizovati u narednoj godini, kao npr. završetak izgradnje Pozorišta i sl.

- Pokušaćemo da do kraje sledeće godine, konačno, privedemo kraju radove na rekonstrukciji Pozorišta.
 
Zamena javne rasvete na celoj teritoriji grada, završiti Hirurški blok. Uraditi bar jednu traku obilaznice oko Vranja i rasteretiti saobraćaj u gradu.

Zameniti raskrsnice sa semaforima  kružnim tokovima, završiti izgradnju fekalnih kolektora i započeti izgradnju postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda.

Kako ocenjujete stanje putne infrastrukture u gradskom naselju u Vranju i u prigradskim i seoskim sredinama? Šta bi trebalo uraditi na poboljšanju putne mreže?

- Nisam zadovoljan stanjem putne infrastrukture ni u gradskom naselju ni u prigradskim i seoskim sredinama. Osim možda realizacijom nabavke - asfaltiranje seoskih puteva, sa manjim izmenama, npr. širina puta.

Po meni bi se putna infrastruktura trebala rešavati baš tako. Formiranjem jedne velike nabavke u okviru koje bi se radilo nekoliko putnih pravaca, ulica ili sokaka, gde bi se projektnom dokumentacijom predvideli svi radovi, nadzor bi vodili stručni ljudi, kao i kontrolu izvedenih radova.
 
Na kraju bi se formirala komisija koja bi izvršila primopredaju radova i to bi otprilike bilo to.

Unapred bi se znala okvirna cena, svako ougovaranje bi bilo obrađeno aneksima ugovora, a ne da se predvide 18 miliona a potroše 70 bez ikakve kontrole i mimo Zakona o javnim nabavkama.

Stručne komisije nema i na proleće ćemo imati opet neprohodne ili teško prohodne puteve za koje je u prethodnoj godini data gomila para.

Kako ocenjujete stanje vodovodne i kanalizacione mreže po istom principu i kako unaprediti i poboljšati postojeće stanje na terenu?

- I vodovodna i kanalizaciona mreža od prve izgradnje pa do skora nije menjana, osim prilikom većih kvarova i havarija.
Imamo zamenjenu kanalizacionu mrežu u glavnoj ulici, tu je rađena i zamena vodovodne mreže.

Periferna naselja i dalje imaju kanalizacionu i vodovodnu mrežu staru, a do nekih naselja u gradu ni danas nije dovedena voda. Takozvana treća visinska zona.
 
Od skora se radi na zameni azbestnih cevi vodovodne mreže. U planu je da se u dogledno vreme zamene sve azbestne cevi na teritoriji grada.

Što se kanalizacione mreže tiče, takođe je u nezavidnom stanju.

Presek cevi je nedovoljan da primi sve veći broj novih korisnika mreže. Izgradnjom fekalnih kolektora i postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda planiramo da deo problema rešimo.

Potrebno je deo kanalizacione mreže rekonstruisati i predvideti veće profile cevi. U planu je rešavanje problema atmosferske vode koja dolazi sa padina planina iznad Vranja koja dodatno opterećuje i atmosfersku i fekalnu kanalizaciju, usmeravanjem u reke i kanale.

Koji su gorući problemi koje najhitnije treba rešiti? Primera radi, plato kod Železničke stanice,  put za Moštanicu, uređenje korita reka i td?

Plato kod železničke stanice je po meni rešen izgradnjom sabirne šahte i prepumpavanjem vode u obližnji potok.

Tu se javljaju trenutni problemi, pri obilnijim padavinama se nakupi na platou dosta atmosferske vode koju pumpe, što zbog kapaciteta, što zbog mulja i peska ne mogu odmah izbaciti.

Bitno je da po smanjenju intenziteta padavina ili prestanku istih, za nekoliko minuta se taj plato isprazni, a ne kao do sada da se ta voda tu zadržava po mesec dana.

Želja žitelja Moštanice  je da ispod auto puta može da prodje šleper od 25 tona sa hladnjača prikolicom.

Koliko god možemo da utičemo na projektanta i izvođača radova da takav prilaz uradi - tu smo.

Ne zavisi to puno od nas. Ipak je to regionalni put i koliko smo mi u mogućnosti kao grad da pomognemo u rešavanju tog problema- pomoći će mo.


Uredjenje korita reka je jedan ozbiljan posao koji nas čeka u narednom periodu.

Mišljenja sam da se sa pet miliona dinara ne može trajnije rešiti taj problem. Potrebna su mnogo veća ulaganja.
Trenutno se radi na preprojektovanju projekta uređenja gradskih reka po fazama. Projektom se predviđa izrada rečnog korita oblaganjem istog kamenom.

Deo Vranjske reke je već tako i urađen. Kada se rečna korita tako urade, oblože kamenim ili betonskim pločama možemo govoriti o održavanju istih za već pomenutih pet miliona.

Kroz teritoriju grada Vranja završena je izgradanja autoputa Koridora 10, a trenutno se radi rekonstrukcija pruge. U Vranjskoj Banji su najavljena geotermalna istraživanja, hoće li u narednom periodu biti ovakvih kapitalnih projekata od nacionalnog značaja?

- Najbitnije da kapitalnim projektima, koji se finansiraju iz nekih drugih izvora, a u interesu su grada i građana, rasteretimo gradsku kasu, da dobijemo objekte koji su od značaja gradu i selima na teritoriji grada.

Takvi projekti su obilaznica, infrastrukturno opremanje industrijske zone, ulica Bore Stankovića, fekalni kolektori sa postrojenjem za prečišćavanje otpadnih voda i mogućnost proširenja deponije “Meteris” ili izgradnja centra za reciklažu, dovođenje vode i kanalizacije do svake kuće, asfaltiranje puteva do svakog sela na teritoriji grada, kao i rehabilitacija puta do brane Prvonek.
 

Ovaj segment programa OK Radija podržan je od strane grada Vranja u okiru medijskog projekta "Informisanje građana u službi javnog interesa". Stavovi izneti u prilogu ne odražavaju nužno stav grada Vranja.

OK RADIO

Vrati se na kategoriju Lokalne vesti

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: