Primljeni ponavljajući radio-signali iz daleke galaksije

Svetske vesti - Četvrtak 10.01.2019 - 11:43

Astronomi u Kanadi primili su misteriozne signale koji dolaze iz daleke galaksije, a njihovo poreklo još nije poznato.

Zagonetka za naučnike FOTO: Getty Images Zagonetka za naučnike FOTO: Getty Images
Među 13 radio-signala (kratkih radio-praskova), koji su spaženi teleskopom u Kanadi, nalazio se neobičan signal koji se ponavljao, dolazeći iz pravca galaksije udaljene 1,5 milijardi svetlosnih godina.

Postoji nekoliko teorija o tome šta bi mogli da budu uzorčnici radio-signala. Oni uključuju neutronsku zvezdu sa izuzetno snažnim magnetnim poljem koja se vrti veoma brzo, dve neutronske zvezde koje se spajaju ili, prema mišljenju nekih, neku vrstu vanzemljaskog svemirskog broda.

Ovakav slučaj je samo još jednom prijavljen i to od strane drugog teleskopa.

„Znajući da postoji još jedan izvor navodi nas na zaključak da bi ih moglo biti više. Sa većim brojem signala i više izvora na raspolaganju za ispitivanje, mogli bi da odgonentnemo ovu kosmičku slagalicu“, kaže Ingrid Sters, astrofizičarka na Univerzitetu u Britanskoj Kolumbiji.

Opservatorija "CHIME", koja se nalazi u Britanskoj Kolumbiji u dolini Okanagan, sastoji se od četiri 100 metara dugačkih polukružnih antena, koje skeniraju čitavo severno nebo svaki dan.

Nalazi su objavljeni u časopisu Nejčer (Nature).
RTS, OK Radio