Oj ulice, reko plovna

Vladavina prava - Petak 23.05.2014 - 16:57

Planom komunalnog programa za ovu godinu, predviđeno je sređivanje glavne ulice u Vranju koje će koštati 55 miliona dinara, ili oko pola miliona evra.

ilustracija ilustracija

Ništa tu ne bi bilo čudno, čak bi bilo vredno hvale, da ista ta ulica nije rekonstruisana 2004. godine, tokom izborne kampanje za lokalne izbore, kada je od novca koji je Vranje dobilo od privatizacije Duvanske industrije, na taj posao potrošeno oko 30 miliona dinara što je, po kursu u to vreme, isto vredelo pola miliona evra.
 
KRIVA DRINA
 
U Kralja Stefana Prvovenčanog tokom ovog leta biće rekonstruisana kanalizaciona mreža od Autobuske stanice do centra grada u dužini od 1.100 metara, zatim vodovodna mreža u istoj dužini, biće regulisani svi priključci, a dogradiće se i atmosferska mreža od Bazara do Lenjinove u dužini od oko 150 metara.
 
Nakon toga glavna ulica biće ponovo asfaltirana u celoj dužini.
 
Dakle, gradska vlast dva puta troši novac poreskih obveznika na istu stvar, a da za to niko nije snosio posledice.
 
Glavna ulica je još od prošle godine u jadnom stanju: tamo su propadali kamioni, a u vreme pljuskova kanalizacija se izlivala na centar grada i u okolne lokale.
 
Socijalista i aktuelni gradonačelnik Zoran Antić emituje ljutinu zbog načina na koji se raspolagalo parama građana pre deset godina, iako je SPS u to vreme samostalno bio na vlasti i odlučivao o svemu na lokalnom nivou.
 
On obećava da će ispitati ko je odgovoran za propuste.
 

- Svi mogući problemi od oslobođenja od Turaka do danas su mi se navrzli na vrat u ovom mandatu.
 
Ja ovde dođem kao neki skretničar ili ispravljač krive Drine. Izvršni organi vlasti su ti koji kreiraju politiku grada i vode računa o nalozima koji se daju, a oni za izvršavanje obaveza su dužni da ih sprovode.
 
Dakle, pitanje je kakve su odluke donešene u to vreme, kakav je bio predračun radova, da li je bilo dovoljno sredstava da se izvrši rekonstrukcija kanalizacione mreže, ili je bilo para samo za to da se skine ona kocka i da se asfaltira.
 
Za svaki kamen mora da postoji odluka iza koje neko stoji – kaže Antić.

 


 BAJBOKANA


Krivičnih prijava, koliko je poznato, za propuste u rekonstrukciji glavne ulice nema.
 
Prema onome što su objavljivali mediji poslednjih godina, međutim, stekao se utisak da lokalni političari odgovornost na indirektan način prebacuju na ljude koji sada ne mogu da se brane: na Stojana Dimčića, nekadašnjeg direktora „Vodovoda“, i na Boška Stojiljkovića, nekadašnjeg prvog čoveka Direkcije, koji su, nažalost, pokojni.

 

Pre sedam godina, asfalt na kolovozu u ulici Kraljevića Marka isečen je u dužini od nekoliko stotina metara, nekoliko dana nakon postavljanja.

 

Odgovarajući na pitanje o tome da li će uopšte biti sprovedena istraga, Antić je rekao:
 
- Naravno da ću pustiti da nadležni istražuju ma ko da je odgovoran, a što se tiče odbornika iz 2004., jednog sam sticajem okolnosti spasio bajbokane.
 
Plašim se da drugi put neću moći da ga spasim. Kad bude došlo do istrage, videćemo šta će se desiti – zagonetan je Antić.
 
Na drugoj strani, aktuelni direktor Direkcije za izgradnju i razvoj Dragan Stojković navodi da će grad sada bez potrebe potrošiti pola miliona evra jer 2004. nisu sređene podzemne instalacije, zbog čega je asfalt posle nepunih deset godina potpuno propao.
 

- Glavni problem sada je stara kanalizaciona mreža. Cevi koje su tamo postojale su istrulele, pa dolazi do urušavanja zemlje i pojave fekalija na ulicama.
 
Da je 2004. godine zamenjena kanalizaciona mreža sada ne bismo imali problem – objašnjava Stojković.
 
Osnovno pitanje je kako je sve to bilo moguće, odnosno kakvi su bili propisi u to vreme i ko je mogao da dozvoli njihovo kršenje?
 
Stojković navodi da je zakonska regulativa pre desetak godina bila labavija nego danas, i da je kvalitet radova gotovo u potpunosti bio prepušten savesti ondašnjih rukovodilaca Vodovoda, Direkcije i političara.
 
- U ono vreme se nije radio tehnički prijem i tražila upotrebna dozvola za saobraćajnice, kao za objekte visokogradnje.
 
Da se to radilo, da je neko sagledao da li je urađeno ono što je nužno, neko bi i tada morao da odgovara. Znalo bi se ko je krivac – smatra Stojković.
 
SVETSKO, A NAŠE
 
Da zlo bude veće, izgleda da u gradu postoje još neke ulice koje će u dogledno vreme morati ponovo da se rekonstruišu, jer je asfalt preko njih zalepljen bez prethodnog sređivanja podzemnih instalacija.
 
Jedno od pitanja je i koliki bi trebalo da bude rok trajanja asfalta na ulicama, pod pretpostavkom da je sve urađeno kako valja?
 
Kad, primera radi, čovek kupi veš mašinu, dobije garanciju na dve godine. Ima li takvih potvrda kvaliteta za ulice, jer mnoge ovde liče na položaje iz Prvog svetskog rata?
 
- Nemam iskustva o tome kakvi su rokovi u drugim državama, ali, koliko znam, otpilike 15 godina je minimalni period koliko bi trebalo da traje jedna saobraćajnica, odnosno njen površinksi, asfaltni sloj, ali, ponavljam, ovde se radi o tome da neki delovi podzemne infrastrukture nisu urađini i ono su glavni uzrok za ono što se dešava u glavnoj ulici – tvrdi Stojković.
 
Novinar Vranjskih Goran Antić, pak, kaže da je o rekonstrukciji glavne ulice pisao nekoliko puta, ali da odjeka u policiji i tužilaštvu, koji bi trebalo da se pozabave eventualnim zloupotrebama, nije bilo.
 

On zato sumnja da će i najnovija rekonstrukcija biti urađena na valjan način.
 
- U Vranju se ulice ne prave zbog građana nego zbog izbora. Ovde se radi o kardinalnoj zloupotrebi budžetskih para, a sada mora još nekih 500.000 evra da uložimo u našu glavnu ulicu, koja je tada reklamirana kao svetska, a naša.
 
A, ne znam šta je tu svetski, jer se radi o najobičnijem asfaltu, a još manje znam šta je tu naše, jer je kocka, oznaka urbaniteta, koja je tada izvađena, negde volšebno nestala - podseća Antić.
 
KRPLJENJE KRALJEVIĆA MARKA
 
Pre sedam godina, asfalt na kolovozu u ulici Kraljevića Marka isečen je u dužini od nekoliko stotina metara, nekoliko dana nakon postavljanja.
 
Ova ulica je morala ponovo da bude raskopana kako bi bio rešen problem sa atmosferskim vodama, koje su počele da prodiru u dvorišta i podrume okolnih kuća.
 
Rekonstrukcija ove ulice finansiralo je tadašnje Ministarstvo za kapitalne investicije na čijem čelu je bio Velimir Ilić, a vrednost radova bila je procenjena na 28 miliona dinara.
 
Odbornik u tadašnjem sazivu SO Vranje Vlada Mančev, koji živi u ulici Kraljevića Marka, onda je kazao da je sve u vezi rekonstrukcije bilo sumnjivo.
 
- Koliko znam, nisu dobili dozvolu za radove, sve je mutno i sa finansiranjem, a ono što su do sada napravili je katastrofa. Izgleda da su postavili tesne cevi, pa se ljudima voda izliva u podrume i dvorišta – kazao je Mančev.
 
Predstavnik Ministarstva u Vranju u to vreme Radoslav Mojsilović tvrdio je da je pre asfaltiranja upozoravao nadležne, ističući da su za podzemnu infrastrukturu zadužena javna preduzeća.
 
- Bili su gluvi za moje reči. Opština se ponašala neozbiljno, tvrdeći da ne može da izdvoji dovoljno sredstava za kanalizacionu i vodovodnu mrežu – objašnjavao je Mojsilović.
 

U Vodovodu su demantovali da imaju bilo kakve veze sa sečenjem asfalta u ulici Kraljevića Marka.
 
- Kad običan građanin popravlja krov mora prvo da napravi tehničku dokumentaciju i izvadi dozvolu, da bi se znalo šta se i kojim redosledom radi.
 
A, ovde niko nikog ništa ne pita – rekao je tada jedan od funkcionera u “Vodovodu”, koji je želeo da ostane anoniman.
 
Da će biti problema upozoravali su tada i pojedini odbornici, koji su tvrdili da se zbog politike na brzinu krenulo u posao, u vreme predizborne kampanje za republičke izbore.

 

Ovaj tekst proizveden je uz podršku Evropske unije u okviru programa “Jačanje medijske slobode u Srbiji” kojim rukovodi Delegcija EU u Srbiji a implementira EPTISA Servicios de Ingenieria.Sadržaj ovog teksta i stavovi izneti u njemu su isključiva odgovornost OK RADIJA i ni na koji način ne odražavaju stavove i mišljenja Evropske unije.

OK Radio

Vrati se na kategoriju Vladavina prava

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: