Zivot i stil - Subota 04.04.2020 - 12:25
U želji da se izbegnu rupe u znanju, zasipaju đake nepotrebnim obavezama
Važno je da deca budu živa i zdrava FOTO: Pixabay
Važno je da deca budu živa i zdrava i da bez posledica prođu kroz ovo. Unesite zato malo vedrine i pozitivne energije u rad sa učenicima. Neće ništa bitno propustiti, a što propuste naučiće dogodine. Dva-tri pitanja, nekoliko domaćih zadataka - dovoljno je. Opustite se, ne pišite po ceo dan. Niko vam neće zameriti ako ne radite savršeno.
Ovo je na svojoj fejsbuk-stranici nedavno napisao rukovodilac Školske uprave u Kragujevcu Goran Joksimović, ali sa njim bi se verovatno složila i većina nastavnika, dece i roditelja, pišu
Večernje novosti.
Dve nedelje nakon uvođenja onlajn nastave na kanalima RTS, roditelji, ali i pojedini nastavnici, slažu se u tome da su deca preopterećena i da će ovakav ritam teško moći da prate do kraja školske godine.
- Dete najpre sluša nastavu na RTS. Na početku, bila su samo dva predmeta, srpski i matematika, a kasnije su uključeni i drugi, pa se gledanje časova otegne do popodne. Deca su dužna da beleže, a posle, preko platformi, dobijaju lekcije i domaće zadatke. Često dobijamo domaći rad iz svih predmeta, tako da je dete sve do uveče zatrpano školskim obavezama, a sa njim i roditelji - kaže majka jednog osnovca.
Opterećeni su i nastavnici, ali obukama i savladavanjem novih načina za komunikaciju sa učenicima, ali i brigom da se sve postigne.
- Upravo je ta briga dovela do toga da deca budu zatrpana obavezama. Nastavnici imaju odgovornost za učenje i napredak đaka, i ta bojazan da će deca biti uskraćena tera ih da rade više nego što bi trebalo - kaže, za "Novosti", Milka Karaklajić, psiholog u OŠ "Milinko Kušić" u Ivanjici.
I ona savetuje nastavnicima da "prikoče" i da se izbore sa panikom koju izaziva potreba da se sve postigne. Naša sagovornica ističe da kod nastavnika naročitu brigu izaziva gradivo za đake osmog razreda jer ih čeka mala matura.
- Ministarstvo će imati u vidu ovu situaciju prilikom donošenja odluke o maloj maturi, deca neće biti oštećena - poručuje naša sagovornica. - Treba sve umeriti i izbegavati prevelika opterećenja dece.
Školski psiholog Branka Tišma takođe navodi da je ovo tek početak jednog novog sistema.
- Dobro je da deca imaju svakodnevne obaveze, da zadrže kontinuitet u radu, ali ne treba da budu opterećena - kaže Tišma. - Treba im davati osnovne sadržaje, a sve što je više od toga mora da bude zanimljivo i da ih motiviše da rade.
Večernje novosti, OK Radio
Vrati se na kategoriju Zivot i stil