Dodatna sredstva za ZAVRŠETAK RADOVA kroz GRDELIČKU KLISURU

Lokalne vesti - Četvrtak 12.09.2019 - 13:21

Završetak radova na istočnom kraku Koridora 10 i dodatni radovi na kosinama u Grdeličkoj klisuri, koštaće građane Srbije dodatne dve milijarde dinara, odnosno oko 17 miliona evra.

Grdelička klisura se dodatno obezbeđuje. Foto: S.Tasić/OK Radio Grdelička klisura se dodatno obezbeđuje. Foto: S.Tasić/OK Radio

Toliko novca će, kako stoji u odluci Vlade Srbije, na ime nedostajućih sredstava za izgradnju Koridora 10 i „trajne sanacije kosina“ u Grdeličkoj klisuri biti transferisano državnom preduzeću Koridori Srbije.

Od ukupno dve milijarde dinara, „trajna stabilizacija“ kosina na deonici kroz Grdeličku klisuru, koja je svečano puštena u saobraćaj u maju ove godine, dodatno će biti plaćena 580 miliona dinara, odnosno oko pet miliona evra, rečeno je Insajderu u Ministarstvu građevinarstva. Reč je o kosinama na kojima su se potporni zidovi više puta rušili.

Na pitanje Insajdera zašto je ta deonica puštena za saobraćaj ako posao nije završen, kao i da li je bezbedna, u ovom ministarstvu tvrde da je problem rešen.

- Problem kosina u Grdeličkoj klisuri je potpuno rešen, ali je ostalo da se izvedu radovi na trajnoj stabilizaciji, po projektima koji su izrađeni prema uputstvima eksperata Svetske banke i koji su od njihove strane i odobreni - navode u ministarstvu.

Prema proceni koju je ovo ministarstvo uradilo, radovi na deonici koja prolazi kroz Grdeličku klisuru, građane Srbije koštali su najmanje 110 miliona evra više od prvobitno ugovorene cene.

Sudeći prema novim izdvajanjima, taj iznos očigledno nije konačan. Osim toga, kada se srušio potporni zid, nadležni su tvrdili da troškove sanacije neće snositi građani Srbije, već izvođač radove. Činjenica da se pet miliona evra izdvaja iz budžetskih rezervi upravo za kosine pokazuje da to nije tako.

Grdelica umesto 240 miliona evra koštala najmanje 350 miliona evra.

Projekat gradnje autoputa u Grdeličkoj klisuri su finansirani zajmovima Evropske investicione banke i delom Svetska banka. Radovi na autoputu kroz Grdeličku klisuru počeli su 2013. godine i bili su, kako navodi struka, najzahtevniji jer je na toj deonici više od 30 mostova i dva tunela, od kojih je tunel Manajle najduži u Srbiji dužine 1.808 metara.

 

OK Radio, Jugmedia, Insajder

Vrati se na kategoriju Lokalne vesti

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: