Lokalne vesti - Nedelja 04.08.2019 - 11:42
Vranje - Odgovornost za utvrđivanje krivice zbog pucanja asfalta na auto-putu u Grdeličkoj klisuri je isključivo na nadležnom ministarstvu a razlog za stvaranje rupa na toj saobraćajnici su loše izvedeni radovi i propusti u nadzoru tog posla, smatra domaća stručna javnost.
Da li je sproveden adekvatan nadzor radova? FOTO: Koridori Srbije
Goran Rodić, potpredsednik Građevinske komore Srbije, kaže za
Danas da je osnovno pitanje na koje odgovor treba da daju nadležni da li je sproveden
adekvatan nadzor nad obavljenim radovima u Grdeličkoj klisuri i da li je izdata
upotrebna dozvola za otvaranje te saobraćajnice na kojoj je došlo do pucanja asfalta.
– Procedura je sledeća. Investitor prvo dobija građevinsku dozvolu za sprovođenje radova. Nakon toga sledi izgradnja posle koje pak nastupa obavljanje nadzora, za koji su u konkretnom slučaju nadležni u preduzeću „Koridori Srbije“.
Nakon što nadzor obavi svoj deo posla na scenu stupa komisija koja treba da odobri puštanje auto-puta u saobraćaj. Dakle, ako nadzor i tehnička analiza završenog projekta nije urađena, postavlja se pitanje zbog čega do toga nije došlo.
Ako je sve urađeno prema predviđenoj proceduri, tada se pak postavlja pitanje kako je moglo da dođe do toga da se ne uoče propusti koji su izazvali pucanje asfalta – objašnjava sagovornik Danasa. On dodaje da je do pucanja asfalta došlo zbog poroznosti materijala od koga je formiran asfalt.
S obzirom da je takav materijal porozan došlo je do stvaranja rupa. Zbog toga je kada se sprovode kapitalni radovi potrebno koristiti monolitne materijale za formiranje asfalta koji nisu skloni poroznosti. Stoga u izgradnji treba koristiti takozvani limski asfalt koji je monolitan i nije podložan pucanju i stvaranju rupa. Limski asfalt je istina skuplji, ali je veoma kvalitetan i može produžiti vek trajanja asfalta primera radi na mostovima i do 25 godina – navodi Rodić.
Milutin Mrkonjić, nekadašnji ministar infrastrukture Srbije, kaže za Danas da je u konkretnom slučaju veoma jasno ko je kriv za propuste kao i ko je dužan da sanira posledice do kojih je došlo.
– Puteve ne gradi nadležno ministarstvo već izvođač radova. Shodno tome za sve propuste u izgradnji je odgovoran onaj koji je gradio neku saobraćajnicu ili objekat. U ugovoru sa izvođačem radova je veoma precizno definisano ko je dužan i na koji način da sanira štetu do koje je došlo. To je sve veoma precizno definisano i zaista nema smisla da se umesto sagledavanja te činjenice paušalno optužuju projektanti da su oni krivi zbog pucanja asfalta.
Kada je reč o „Koridorima Srbije“, to preduzeće je dužno da vodi računa o kvalitetu izvedenih radova u izgradnji putne infrastrukture. Drugim rečima, bilo je dužno da sprovede nadzor radova u Grdeličkoj klisuri. Adekvatan i učinkovit nadzor može da se sprovede već sat vremena posle završenih radova tako da je veoma lako i ne predstavlja bilo kakav problem otkriti nedostatke.
Ako je pak u pitanju veća havarija, onda se određuje stručna komisija koja utvrđuje razloge nastanka iste i način njene sanacije. U konkretnom slučaju se veoma jasno prepoznaje šta je čija ingerencija i ko bi šta trebalo da radi. U ovom trenutku je najvažnije da se sve ono što je rđavo urađeno ispravi i rupe na putu saniraju – zaključuje Milutin Mrkonjić.
Danas, OK Radio
Vrati se na kategoriju Lokalne vesti
Komentari
Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni.
Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.
Bugarin
04.08.2019. , 12:16
Da Doge Ana Bekuta da ga ublazi a Dacic da ga osusi a Mrkonjic da zove Marka da ga osveti