Mediji su za vlast kao oglasna tabla

Lokalne vesti - Utorak 17.12.2013 - 13:37

U ovom trenutku lokalne medije u Srbiji najviše interesuju zakonska rešenja njihovog finansiranja, rekao je za Radio Užice Vukašin Obradović, predsednik NUNS-a.

Obradović (Foto B92) Obradović (Foto B92)

- Danas nezavisnost medija podrazumeva njegovu ekonomsku sigurnost. To je osnovi uslov za njegovo postojanje i za bavljenje novinarstvom u skladu sa etičkim kodeksom.

Da bismo bili ekonomski stabilni, pre svega se moramo izboriti za ravnopravan položaj na tržištu, odnosno za to da svi polazimo sa istih startnih pozicija, a da tržište odlučuje o tome ko će biti čitan, slušan, gledan.

U ovom trenutku nije tako, jer imamo medije koji se finansiraju iz budžeta i imaju stabilne izvore prihoda sa jedne strane, dok su sa druge privatizovani mediji, koji sav svoj prihod zarađuju na tržištu.

Takva situacija nije održiva. Zato mi iz NUNS-a insistiramo na nastavku privatizacije, ali pre svega na drugačijoj raspodeli sredstava na lokalu kako bismo izjednačili pozicije medija - rekao je Obradović.

Problem finansiranja lokalnih medija je izuzetno izražen u poslednje vreme, toliko da vodi ili u propast kvaliteta ili u gašenje medijskih kuća. Kako da opstanemo?

Tamo gde postoje državni mediji na lokalu, najveći problem lokalnog medija je neravnopravnost na tržištu.

Vlast medije ne shvata kao deo demokratskog sistema, već kao svoju oglasnu tablu. Pri tom, ne postoje objektivni kriterijumi po kojima lokalne samouprave ispunjavaju svoju zakonsku obavezu, a ja podsećam da lokalne uprave imaju zakonsku obavezu da se staraju o informisanju građana.

Ne postoji razrađen sistem za pravilnu raspodelu, već se to često čini po političkoj pripadnosti ili pripadnosti nekim interesnim grupama.

Na koji način da ne postanemo oglasna tabla, a da medij preživi?

Podsetiću, u Nacrtu zakona o javnom informisanju sa dosadašnjeg budžetskog finansiranja se prelazi na projektno finansiranje. To podrazumeva finansiranje sadržaja, pri čemu će lokalne samouprave morati da raspisuj konkurse, a nezavisna komisija će ocenjivati projekte.

Oni koji budu dobili novac za aktivnosti od, naglasiću - javnog interesa, moraće da predstave javnosti šta su uradili sa sredstvima koja su zapravo, sredstva građana.

Pri tom, moram biti iskren i reći još nešto, a to je da u Srbiji danas postoji oko 1.300 registrovanih medija, što ekonomska moć Srbije ne može da proguta.

Pred nama je teško vreme u kome će mnogi mediji biti zatvoreni i za to se moramo pripremiti.

Medijska koalicija želi da u nemilosrdnu utakmicu svi krenu sa istih pozicija, a ko će opstati ili nestati da ne odlučuju političari i političke opcije, već građani svojom naklonošću. Sada to nije slučaj.
 

OK RADIO, NUNS

Vrati se na kategoriju Lokalne vesti

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: