ZA NAPLATU TRO?KOVA LE?ENJA OSIGURANICI ?EKAJU OKO DEVET MESECI

Lokalne vesti - Utorak 12.04.2005 - 16:17

Osiguranici Zavoda za zdravstveno osiguranje filijale u Vranju čekaju duže od devet meseci za naplatu troškova lečenja. Razlog je kako saopštavaju nadležni iz te institucije sistem finansiranja zdravstvene zaštite koji zavisi od poreskih obveznika. Deo novca od poreza i doprinosa ide na račun Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje, a samo četiri odsto prihoda pripada Vranjskoj filijali, kaže Nenad Ilić direktor Filijale za Pčinjski okrug. Veliki broj naših građana ima problem oko naplate troškova zdravstvene zaštite. Na isplatu čeka se duže od devet meseci. Pacijenti najduže čekaju na isplatu putnih troškova i lekova, kaze jedna od pacijentkinja koja od oktobra meseca pokušava da dobije novac od Filijale. Najveći problem neredovne isplate je zbog samog sistema finansiranja zdravstvene zaštite koji zavisi od poreskih obveznika. “Osnovni izvor prihoda zdravstvenog osiguranja su doprinosi koji isplaćuju zaposleni, drugi osiguranici i poslodavci, kaže Nenad Ilić direktor Filijale za Pčinjski okrug Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje. “Sistem finasiranja zdravstvene zaštite zamišljen je tako da se od radnika i penzionera, od njihovih mesečnih prihoda izdvaja deo novca za Zavod. Sve se to stavlja na račun Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje, a samo četiri odsto pripada Vranjskoj filijali. Od tih para isplaćuju su putni troškovi pacijenata, troškovi sahrane, lekovi i medicinska pomagala, kaže Ilić. Po popisu iz 2002. godine Filijali Vranje gravitira preko 230.000 osiguranika sa teritorije Pčinjskog okruga. Precizan podatak o tome koliki broj pacijenata čeka na isplatu nismo mogli da saznamo, ali prilikom isplate troškova Ilić napominje da se vodi računa o prioritetnim slučajevima. Tako da pacijenti koji boluju od nekih težih bolesti, kao što su leukemija i razne maligne bolesti, na isplatu troškova lečenja čekaju manje od 50 dana. “Nije isto kada pacijenti čekaju na isplatu putnih toškova, jer je neko bio na kontrolu, jer je nekada bio bolestan, i kada neko ima redovne terapije citostatika, gde bez lekova ne može da živi. U takvim slučajevima Zavod ima prioritet i ti pacijenti ne čekaju duže od 45 dana, objašnjava Ilić. Filijale funkcionišu po teritorijalnom principu. To znači da osiguranici sa teritorije vranjske Filijale koji ne mogu u odredjenim situacijama da dobiju uslugu u Vranju ili okolini, mogu da je dobiju u kliničkim centrima u Nišu, Kragujevcu, Knez Selu, Kladovu. Takve troškove Filijala isplaćuje. Medjutim, osigaranici koji zbog nemogućnosti da se leče u državnoj ustanovi, odlaze na lečenje kod privatnih lekara, oni od Filijale ne mogu da naplate svoje troškove. Ilić za O.K. objašnjava da je ovo zbog toga jer Zavod nema sklopljene ugovore sa privatnim lekarima. “Sistem zdravstvenog osiguranja je povezan ugovorima o plaćanju usluga. Van tog sistema su vojno-medicinske akademije i vojne bolnice. Samo u odredjenim slučajevima priznaje se pravo osiguraniku na lečenje u takvim ustanovama i samo u odredjenim situacijama Zavod refundira te troškove lečenja. Po pitanju lečenja u privatnim ordinacijama Zavod nema sklopljene ugovore sa privatnim lekarima, i kada tamo pacijenti plate usluge, vrlo retko se dogadja da mi refundiramo troškove, ističe direktor Vranjskog Zavoda za zdravstveno osiguranje. Po svemu sudeći pacijenti će i dalje čekati na naplatu svojih troškova zdravstvene zaštite. Direktor vranjske filijale nije mogao precizno da odgovori da li će se taj rok smanjiti, jer sve zavisi od poreskih osiguranika i naplate poreskih obaveza.

Vrati se na kategoriju Lokalne vesti

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: