Ajvar i slatko kao unosan biznis

U fokusu - Sreda 17.07.2013 - 11:15

U Donjem Neradovcu kod Vranja priprema zimnice, slatka, džema i sokova po tradicionalnoj recepturi iskusnih tamošnjih domaćica postala je pravi biznis.

Lidija Ristic iz Neradovca Lidija Ristic iz Neradovca

Po ideji Lidije Ristić (49) iz tog sela ovaj unosan posao započet je 2008. godine.

U asortimanu proizvoda koje priprema petnaestak žena u Donjem Neradovc uz primenu HASAP sistema bezbednosti hrane, iz godine u godinu sve veći broj proizvoda, ali i narudžbina koje stižu ne samo iz Vranja već  iz cele Srbije. Najprodavaniji proizvod je domaći ajvar.

-Preduzeće “Petnik” koje se bavi preradom voća i povrća na tradicionalan način  počelo je sa radom 2008. godine. Recepti su iz vranjskog kraja, a proces proizvodnje bazira se na manuelnoj proizvodnji od odabira sirovina do finalnog proizvoda – objašnjava Ristićeva.

Ona kaže da o kvalitetu proizvoda koji se pripremaju u Donjem Neradovcu najbolje govore priznanja koje je “Petnik” dobio.

Firma je dobila zlatni pehar i zlatne medalje za kvalitet na Novosadskom sajmu 2012. Pobednici su džem od šljiva, sladak ajvar, pekmez šipurak, kompot od borovnice.

Ristićeva kaže da je hrana budućnost, a da se u Neradovcu pripremaju eko proizvodi i da proces proizvodnje nadgleda tehnolog.

-Fabrika je smeštena na prostoru 370 kvadrata, stalno je upošljeno osam radnika, a u sezoni se angažuje još žena po ugovoru, jer se priprema velika količina zimice i ostalih proizvoda.

Najviše posla ima od avgusta do oktobra kada se pripremi samo oko 10 do 15.000 tegli ajvara. Preradi se oko 20 tona povrća i voća. U ovom poslu može da se opstane jedini problem je naplata kao I u svakom biznisu – kaže Ristićeva.

Kilogram ajvara je od 230 do 330 dinara, koliko košta onaj od čistih paprika. Pekmez je od 160 do 240 dinara, od jagode je najskuplji i njegova cena je 270 dinara po kilogramu.
 Imamo i proizvode za dijabetičare od prirodnog šećera. Šaljemo proizvode pouzećem na kućnu adresu.

Što se tiče prodaje imamo sindikalnu prodaju, a naše prpizvode naručuju sve generacije od 25 do 50 godina jer žene nemaju vremena za pripremu zimnica a mlađe nemaju iskustvo u pripremi Lidija kaže da se zimnica hermetički zatvara pasterizovana i može se koristiti punih pet godina.
 

OK radio

Vrati se na kategoriju U fokusu

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: