Vranje 2020: Infrastruktura kao muka i šansa

U fokusu - Ponedeljak 13.01.2014 - 08:20

U saradnji sa UNDP grad Vranje je još 2006. godine počeo sa pravljenjem strategije razvoja grada do 2020. godine.

Panorama Vranja Panorama Vranja

Sadašnji pomoćnik gradonačelnika Vranja Boban Stanković jedan je od ljudi koji su na osmišljavanju, razvoju i kasnijoj implementaciji Strategije radili od prvog dana.

- Strategija razvoja Vranja do 2020. godine identifikovala je četiri najvažnije oblasti razvoja - infrastrukturu, poljoprivredu, zaštitu životne sredine i privredu.

Iako su se okolnosti od 2009. i vellike ekonomske krize značajno promenile, Vranje se još uvek u velikoj meri oslanja na postojeću Strategiju, mada u nekim delovima ona ipak mora biti prilagođena novim uslovima - kaže Stanković.

Prema njegovim rečima, Vranje teži da postane proaktivna lokalna sredina, a Strategija služii upravo da bi predupredila da svaka vlast menja prioritete i pravce delovanja.

- Vranju je potrebna ozbiljna strategija, koja će biti oslonac razvoja. Kapitalni, višegodišnji projekti jednostavno ne mogu da se preispituju svakih nekoliko godina, nego se na njima mora uporno i predano raditi do njihovog okončanja, koje se često dešava, kao recimo na primeru akumulacije “Prvonek”, tek u sledećoj generaciji - kaže Stanković.

Infrastruktura u Vranju je loša i nerazvijena, i većina sagovornika slaže se da je to jedna od najvećih prepreka ekonomskog razvoja grada, jer direktno utiče na razvoj privrede.

Prema rečima člana Gradskog veća zadužen za razvoj infrastrukture u Vranju Srđana Miloševića potrebno je mnogo više uložiti u poboljšanje saobraćajne mreže, inače će u protivnom interesovanje stranih investitora u značajnom stepenu opadati.

- Najpre treba početi od gradskih ulica koje su u katastrofalnom stanju, jer se u Vranju u proteklih 20 godina bukvalno ništa nije radilo. Čeka nas ogroman posao, i pošteno bi bilo da se strategijom odredi koji su nam poslovi najpreči, a koji će morati da sačekaju - kaže Milošević.

Prema Miloševićevim rečima, dobra infrastruktura je važan faktor investicione klime u savremenim dinamičkim i konkurentnim uslovima poslovanja.

- Pristup infrastrukturi je glavni sadržaj reformi koje moramo sprovesti. Obzirom da Vranje treba da bude deo Evropske unije, očekujem da će svi ti poslovi na poboljšanju putne mreže i uopšte cele infrastrukture do 2020. godine biti završeni - očekkuje Milošević.

Direktor Direkcije za razvoj i izgradnju grada Goran Đorđević priznaje da je infrastruktura u Vranju u katastrofalnom stanju, zbog, kako je kazao, nedostatka finansijskih sredstava u lokalnom budžetu.

- U poslednjih nekoliko godina iz budžeta za infrastrukturu odlazi oko 20 odsto sredstava, što je malo. Zbog toga smo negde na dnu zlatne sredine u Srbiji, u poređenju sa drugim gradovima - kaže Đorđević.

Đorđević smatra da najpre treba završiti male infrastrukturne projekte koji obuhvataju revitalizaciju puteva i gradskih saobraćajnica.

- Treba početi od popravke loše odrađenih ulica, ali raditi i na ulepšanju grada.

Mi smo krenuli u tu akciju i za početak smo završili šetalište u centru Vranja. Uređujemo grad po sistemu koncentričnih krugova - kaže Đorđević.

Direktor Đorđević tvrdi da preduzeće na čijem je čelu ima jasnu viziju i plan infrastrukturnog razvoja grada do 2020. godine.

- Cilj nam je da od Vranja napravimo savremen i moderan evropski grad do 2020. godine - napominje Đorđević.  

Bivši direktor vranjske Direkcije za izgradnju Dragan Stojković kaže da u Vranju nisu zaokruženi svi aspekti infrastrukture, što može predstavljati ozbiljan problem funkcionisanja grada u sklopu Evropske unije.

- Dobar deo grada nema infrastrukturne elemente za normalan život građana u civilizovanom društvu, dok je u pojedinim delovima Vranja postojeća infrastruktura u veoma lošem stanju - kaže Stojković.

Kada je reč o stanju infrastrukture u Vranju u narednih nekoliko godina, Stojković je pesimista i kaže da ne veruje da će se nešto mnogo promeniti, jer je i novca i vremena malo na raspolaganju.  

Građani Vranja mišljenja su da je infrastruktura u gradu u očajnom stanju. Kako kažu, svi radovi završavaju se krpljenjem udarnih rupa na gradskim ulicama.

Na kraju, slaže se većina naših sagovornika, uslov normalnog života ovde je postojanje kvalitetne saobraćajne mreže, kako bi Vranje počelo i ekonomski da jača i da se razvija.

Najpre, kažu, treba spojiti grad sa Koridorom 10, a onda srediti i uže gradsko jezgro.

 

Aleksandar Aca Stojković

OK RADIO

Vrati se na kategoriju U fokusu

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: