ZC: Neservisirani aparati, ČISTA LUTRIJA

U fokusu - Nedelja 13.12.2015 - 23:12

Kada ovih dana pacijent legne na operacioni sto u Opštoj bolnici Vranje, to dođe kao čista lutrija - u vazduhu lebdi pitanje: da li će se aparat marke „Dreger“ koji nije servisiran, a pre trinaest meseci prošao mu je rok važenja atesta o ispravnosti, pokvariti baš tokom te operacije ili neće.

Tenderi ugrožavaju sigurnost pacijenata FOTO D. Dimić Tenderi ugrožavaju sigurnost pacijenata FOTO D. Dimić

Ovaj medicinski aparat od životne je važnosti po onoga ko leži na operacionom stolu jer pod totalnom anestezijom, on preuzima funkciju disanja umesto pacijentovih pluća.

Do zastoja u održavanju i servisiranju anesteziološke opreme proizvođača „Dreger“ došlo je kada je firma „Mediteran plus“ iz Boleča 20. maja ove godine republičkoj komisiji za zaštitu prava ponuđača podnela zahtev da se zaštite njena prava u postupku javnih nabavki protiv Zdravstvenog centra (ZC) Vranje, o čemu je OK portal već pisao.

Vranjska zdravstvena ustanova dodelila je prethodno ugovor beogradskoj „Dreger tehnici“ (JN 11/15, partija 38 - održavanje medicinske opreme, servis aparata za anesteziju i respiratora „drager“).

Republička komisija je po zahtevu „Mediterana“ poništila ovaj postupak javne nabavke u celosti 14. avgusta jer je ocenjeno da je ZC Vranje postavio diskriminatorske uslove tendera koji unapred eliminišu ostale servisere osim „Dreger tehnike“ kao jedinog ovlašćenog servisa za opremu „Dreger“ u Srbiji.

Kako javna nabavka nije sprovedena ni naknadno, oprema nije održavana više od godinu dana.

„Dreger tehnika“ obavila je navodno samo jedan nazovi servis „na daljinu“ – poslali su u avgustu nekakav papir po kome daju gratis garanciju da aparati navodno mogu da se koriste dva meseca od poslednje servisne provere koja je bila u maju ove godine.

Sagovornik OK portala iz Opšte bolnice kaže da je poslednji pravi servis bio pre trinaest meseci.

- Kada je proteklo šest meseci, u procep su došli anesteziolozi koji tokom operacije rukuju tom opremom. Nekoliko njih se pobunilo, bilo je čak odbijanja da se uđe u operacionu salu i radi sa ovakvom opremom.

Tako je do danas, svi su nervozni, napeti, jer neservisirani aparat može da otkaže u bilo kom trenutku. Posle će, naravno, lekar biti kriv, a ne aparat
- kaže ovaj sagovornik OK portala koji je insistirao na anonimnosti.

On dodaje da su s ciljem prevazilaženja problema u vakuumu između dva tendera vođeni nekonvencionalni pregovori sa ljudima iz „Dregera“. ZC su u njima predstavljala dva rukovodioca iz vrha menadžmenta.

- Sastajali su se sa Beograđanima najpre na „Pržaru“, potom u još jednom vranjskom, pa i u beogradskim restoranima. Onda je napravljen nekakav nespretan dogovor, da ovi iz „Dregera“ urade nekakvu nazovi inspekciju na aparaturi „na daljinu“.

Zauzvrat im je verovatno obećano da će sigurno proći na sledećem tenderu. Početkom maja ove godine „urađen“ je taj navodni servis koji se pominje u „Dragerovom“ pismu.

Serviseri nisu ni bili ovde, već su samo iz te firme poslali papir po kome su, kako kažu, „ispitali opremu“. Redovnog servisa zapravo nije bilo do danas
- otkriva ovaj sagovornik.

Pomoćnik direktora ZC Vranje Čedomir Stanimirović uverava novinara da posle pojave tog čoveka, navodno, nema opasnosti za pacijente.

- U ponedeljak, 30. novembra je bio serviser, problem smo premostili i sve je u redu. Inače, gledao sam u zakonu i nigde ne piše da servis mora biti na šest meseci, već da je poželjno da bude u tom roku.

Ukoliko se desi kvar ili havarija aparata, onda se ide na vanredan servis. Toga nije bilo, ni u jednom trenutku u bolnici nije bilo ugroženo zdravlje bilo kog pacijenta iz tog razloga
– umirujuće će Stanimirović.

Sagovornik OK portala iz ZC Vranje, pak, kaže da je dolazak jednog čoveka iz „Dregera“ ličio na sve samo ne na redovan, niti vanredan servis aparata.

- Najpre, došao je jedan čovek na petnaestak minuta, bez opreme, a obično dolaze po tri servisera sa brdom alata i jedva za dva dana završe posao.

Taj jedan serviser samo je pregledao na brzinu tri aparata, a ima ih desetak, testirao ih kao što to rade medicinske sestre pre operacije i napisao na njima „aparati su prošli test“. To je neozbiljno
– sa čuđenjem će sagovornik OK portala.

Ako aparat nije servisiran, onda je i nebezbedan, ne zna se kad može da zakaže

- Ako aparat ne isporučuje dobro smešu gasova, a daje se i jedan toksičan gas (azot - suboksid) može biti problema, čak i fatalnih ishoda o čemu svedoče slični primeri po Srbiji.

Bitno je da taj toksičan gas ne ide u nekom prevelikom procentu jer posledice mogu biti fatalne
- zaključuje jedan od specijalista koji učestvuje u operacijama u ZC Vranje, a koji bi radije da mu se ne pominje ime.

Dejan Dimić

OK RADIO

Vrati se na kategoriju U fokusu

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: