Vranje, grad taksista

U fokusu - Sreda 14.08.2013 - 12:24

Po broju taksi firmi i udruženja, Vranje je rame uz rame sa velikim gradovima poput Niša, Kragujevca i Novog Sada, a nadležni najavljuju uređenje te oblasti, jer kako kažu, „što je mnogo, mnogo je“.

Sa taksi stanice u Vranju Sa taksi stanice u Vranju

Samo na ulicama grada taksira 230 prijavljenih taksi vozila, a ima i oko 40 divljih taksista koji otimaju posao legalcima.

Prostom računicom, u istom trenutku može biti preveženo više od 1.000 ljudi, ako je u vozilima prosečno po četiri putnika.

– Prema podacima kojima raspolažem, u Vranju ima 11 firmi koje se bave taksiranjem i neka svaka firma u proseku ima od 10 do 15 vozila, to je mnogo za grad srednje veličine.

Odavno se spremamo da uredimo tu oblast i u narednom periodu problem mora biti rešen gradskim odlukama, a uz pomoć komunalne i saobraćajne policije.

Takođe, moram da pohvalim i rad saobraćajnih inspektora koji su u proteklom periodu napisali dosta kazni divljim taksistima, a prema najavama biće ih još više – kaže Srđan Milošević, član Gradskog veća zadužen za saobraćaj.

On dodaje da veliku nezdravu konkurenciju divlji taksisti prave i prevozniku „Kavim Jedinstvo“.

Predsednik udruženja „OK taksi“ koje ima 23 vozila Srboljub Veličković napominje da su novootvorene taksi firme smanjile obim posla ostalim udruženjima i preduzećima za oko 30 procenata.

– Situacija je postala goruća i moramo hitno da se sastanemo sa ljudima iz Gradske uprave, kako bi problem rešili.

Mi smo ranije imali mesečno od 5 000 do 5 600 poziva, a sada smo spali na svega 4 000.

To je drastična razlika koja preti da ugrozi poslovanje udruženja – kaže Veličković.

Sličan problem ima i udruženje „Prvi taksi“. Predsednik Ninoslav Đorđević kaže da nije problem u gradu i gradskim službama, već u Agenciji za privredne registre koja dozvoljava registrovanje novih firmi.

– Rešiti ovaj problem je trenutno nemoguća misija. Ne možemo nikome da uskratimo pravo na rad, ali sa druge strane ako je tako ’ajmo svi u opštinu da budemo opštinari.

Problem je veoma kompleksan koji treba republika da reši ili da odradi decentralizaciju u toj oblasti. Izlaskom novih vozila na ulice grada, posao nam je opao najmanje za 30 procenata, a što se tiče divljaka, oni se kriju jer ih inspekcia dosta kažnjava.

Čak je dolazilo i do tuča između njih i inspektora – kaže Đorđević.

 Inače, na ulicama Vranja putnike prevoze „Kul“ taksi, „Halo siti“, „Siti DiM“, „Prvi“, „OK“, „DiG“, „Halo“, „Hepi“, „Red“, „Take bring“ i „Pink“ taksi.

Ono što su do sada međusobno uspeli da dogovore je cena starta i kilometraže, a takođe su i besplatne telefonske linije izbačene iz upotrebe.   
 

OK RADIO

Vrati se na kategoriju U fokusu

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: