Više od 100.000 vozila ne prelazi TEHNIČKI: MUP razmišlja o promeni pravilnika

U fokusu - Utorak 08.06.2021 - 11:52

Kako se bliži 5. jul od kada bi na tehničkom pregledu vozila trebalo da se meri količina izduvnih gasova, sve su češće glasine da bi MUP, ipak, mogao u poslednjem trenutku da odloži ovu novinu najmanje na godinu dana.

Tehnički pregledi spremni, vozači baš i nisu FOTO: Getty Images Tehnički pregledi spremni, vozači baš i nisu FOTO: Getty Images
Razlog za ovu odluku su najave da bi više od 100.000 vlasnika vozila bilo u problemu da registruje svog četvorotočkaša.
 
Iako se već tri godine najavljuje ova novina jasno je da veliki broj vozača nema vozilo koje proizvodi propisanu količinu izduvnih gasova.
 
Zato u MUP-u razmišljaju da u “minut do 12” promene odluku i daju još vremena vlasnicima vozila da se prilagode novom propisu, piše "Blic"
 
S druge strane, ogromna većina linija tehničkog pregleda spremna je za ovu novinu jer je, prema poslednjim informacijama, 90 odsto njih nabavilo uređaje za merenje količine izduvnih gasova.
 
Ipak, nije još isključena ni mogučnost da MUP ostane pri odluci da ova novina startuje 5. jula, ali da kontrola izduvnih gasova ne bude tako rigorozna
 
Pojedini mediji su pisali da bi tehnički pregled i nakon 5. jula mogla da prođu sva vozila koja fabrički nemaju katalizator
 
Prema tom kriterijumu, neće moći da se registruju samo oni automobili koji nemaju katalizator, a fabrički bi morali da ga imaju.
 
Međutim, pitanje izduvnih gasova nije samo pitanje katalizatora - upozoravaju u jednom auspuh servisu u Beogradu.
 
Kako kažu, automobil može emitovati nepropisnu količinu izduvnih gasova čak i kada ima ispravan katalizator.
 
- Ako je motor loš i, na primer, troši litar ulja na 10.000 kilometara, onda katalizator tu ne može ništa da pomogne. 
 
Zato bi bilo dobro da MUP precizira šta će se konkretno raditi na tehničkom pregledu u vezi sa izduvnim gasovima od 5. jula. 
 
Da li će se tražiti da vozilo emituje propisanu količinu izduvnih gasova ili samo da ima ispravan katalizator - kazali su za "Blic" u servisu.
 
Prema poslednjim informacijama, u Srbiji se najčešće na tržištu nalaze vozila stara u proseku čak 14 godina
 
Poražavajući podatak ako se ima u vidu da se sada vozila proizvode tako da traju osam godina, upozorava Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
 
-To pokazuje kakva je platežna moć nađih građana. 
 
Postoje opštine u Srbiji u kojima se vozila mlađa od osam godina mogu nabrojati na prste jedne ruke
 
Takva vozila uglavnom voze predsednici opštine ili funkcioneri – podvlači Okanović.
OK Radio, Blic

Vrati se na kategoriju U fokusu

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar: